In de basis is het een Volvo, waarvan de ombouw is verzorgd door de Zwitserse onderneming Futuricum.

Dat juist Futuricum kiest voor Volvo is geen unicum, het bedrijf bouwt vaker Volvo-trucks om. Er wordt gelijk gezorgd voor zeer bruikbare elektrische vrachtwagens, mede door een behoorlijk hoog rijbereik. Hier geen kinderachtige keuzes, maar accupakketten met een royale opslagcapaciteit.

De Futuricum Logistics 18E is in maart geleverd en rijdt aanvankelijk tussen de Zwiterse plaatsen Möhlin (ter hoogte van Basel) en Buchs (nabij Zürich) over een afstand van ongeveer 180 kilometer. Het accupakket brengt een gewicht van 4.500 kilogram in de schaal en heeft een opslagcapaciteit van 680 kilowattuur, wat goed is voor een rijbereik van maximaal 760 kilometer. Het is de bedoeling dat er met de truck jaarlijks 80.000 kilometer wordt gereden.

Opladen gebeurt met groene stroom; waterkracht of zonne-energie. DPD heeft duurzaamheidsdoelen, dat blijkt uit de voertuig én stroomkeuze.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.