Dit zijn de elektrische plannen van BMW
Ook in Beieren zitten ze niet stil als het om elektrische aandrijflijnen gaat.

Vandaag heeft BMW meer bekendgemaakt over de elektrificatie van het modellengamma en de plannen zien er als volgt uit. Klanten kunnen bij elk model van de BMW Group (inclusief MINI) kiezen voor volledig elektrische of hybride aandrijflijnen, náást de varianten met een reguliere verbrandingsmotor op diesel of benzine. Deze nieuwe types verschijnen de komende jaren en per 2020 worden de modellen zo ingericht dat meer elektrische varianten mogelijk zijn.

Gauw door naar een van de dochtermerken, want ook daaromtrent is een en ander te melden. MINI komt in 2019 namelijk met een volledig elektrische variant van de 3-deurs. De aandrijflijn van dit type zal worden gebouwd in Dingolfing en Landshut (Beieren). In Oxford zullen chassis en aandrijflijn met elkaar worden verenigd. Het Limburgse Nedcar zal dus nog even geduld moeten hebben, al wordt daar reeds de Countryman E gebouwd.

BMW denkt dat 15 tot 25% van de klanten in 2025 kiest voor geëlektrificeerde auto’s. Een en ander hangt echter samen met zaken als infrastructuur en regelgeving, dus het is even afwachten of de vraag naar (semi-)elektrische auto’s inderdaad hard gaat toenemen. Om snel te kunnen anticiperen op toenemende vraag heeft BMW haar fabrieken zo ingericht dat elke vestiging tegelijk PHEV’s, EV’s en auto’s met een verbrandingsmotor kan bouwen.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het lijkt mij wel eens leuk om te zien hoeveel % van BMW’s klantenkring er voor een EV of hybride zou kiezen als alles gelijk werd getrokken, ik denk dat ik het al weet.

@nopetrolnofun: met dezelfde reden waarom mensen nú in diesels rijden. Bakken met koppel vanaf nul. Electrisch rijdt lekker voor een ‘voertuig’, wat 90% van het NL wagenpark is.

@garp: Bij een dieselmotor heb je koppel vanaf 0? 😉

Ik weet niet of dit de juiste plek ervoor is, maar ik begin maar gewoon. Heeft Groen7 nog wel bestaansrecht? Ik kan niet namens de andere Autoblog-bezoekers spreken, maar ik kom eigenlijk alleen hier wanneer er een artikel vanuit de frontpage van Autoblog wordt doorgelinkt. Of als ik het tussen de artikelen en comments op Autoblog zie staan, maar dat is dan meestal al wat ouder nieuws. En dat terwijl het meeste nieuws hier best interessant tot zeer interessant is. Ook als ik de frontpage en pagina 2 even erbij neem, twee artikelen per dag en op moment van schrijven twee artikelen met reacties (3 om 2 reacties).
Is het geen beter idee om met Groen7 te kappen en de artikelen die nu hier verschijnen weer op Autoblog te zetten? Dan schrijft de auteur zijn artikelen niet voor Jan Doedel, wordt er meer geklikt op en geschreven onder de artikelen (=meer advertentie-inkomsten) en scheelt het ook in de hostingkosten. Just my two cents.

@Edge: hier, ook €0,02 van mij erbij. Geheel mee eens!

Leuk van BMW.
Als ze meer lelijke puur elektrische modellen gaan maken (i3), wordt t lastig.
Gaan we volledige elektrische versies van bestaande modellen maken, met effectieve ranges van >300 km (inclusief 130kmh rijden) voor de verkoopprijs (incl belastingen) net onder de ‘middle of the line’ versie van het model. DAN kan het zeker slagen.
Voorbeeld: kiezen tusesn een 520i en een 5×0-Elektrsch, zou ik nu de elektische nemen.
Voor de prijs van een 550i-of-d kies ik mooi voor het verbanden van sap.

Natuurlijk wordt het allemaal elektrisch en rijdt nog eens fijn ook

Zal uiteindelijk wel iets voor de massa worden, maar daar nog wel n tijd overheen.

Niks nieuws, BMW is a langer bezig met elektroficatie van haar modellen. Hoog tijd dat ze een 5 of 3 serie met full accu’s uitbrengen. Geheid dat ze dan als warme broodjes gaan en aandeel van Tesla afsnoepen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.