Een elektrische suv van Chinese komaf. Het merk Byton is opgericht door voormalige medewerkers van BMW i en dat is alvast een goed begin.
Byton M-Byte

De Byton M-Byte lijkt prima aan te sluiten op wat er tegenwoordig van een auto wordt verwacht. Het is een vrij gracieuze suv met een elektrische aandrijflijn en binnenin een joekel van een scherm. Een display van liefst 48 inch strekt zich uit over de gehele breedte van het dashboard. Een Tesla valt erbij in het niet.

De suv is er in verschillende uitvoeringen. De achterwielaangedreven variant heeft een aandrijflijn die goed is voor een vermogen van 200 kW (272 pk) en wordt gecombineerd met een accupakket van 72 kWh, waardoor een rijbereik van 360 kilometer (WLTP-norm) haalbaar is. Een High Performance-uitvoering is er zowel met vierwielaandrijving als met achterwielaandrijving. In beide gevallen heeft het accupakket een capaciteit van 95 kWh en levert de aandrijflijn een vermogen van 300 kW (408 pk). Met vierwielaandrijving is het rijbereik 435 kilometer (WLTP-norm), wanneer met achterwielaandrijving genoegen wordt genomen komt de suv 460 kilometer ver (WLT-norm). Snelladen gaat voldoende rap, met een maximaal vermogen van 150 kW.

Prima waarden voor een ev uit het hogere segement. De Byton M-Byte wordt in 2021 op de markt verwacht. Reserveren kan per direct. De prijs belooft scherp te worden, € 45.000 exclusief BTW zo meldt de fabrikant. Binnen Nederland zou de prijs dan ongeveer € 55.000 worden. Uiteraard kunnen er op een later moment meer details worden verwacht.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.