Mitsubishi Outlander PHEV
Hoe hangt de vlag erbij bij het merk dat ons de bijtellingsknaller bij uitstek leverde, de Mitsubishi Outlander PHEV?

Het is een auto die door sommigen met aardig wat overtuigingskracht belachelijk is gemaakt. Want heeft een plugin hybride überhaupt praktisch nut en dan al helemaal als het ook nog eens een weinig aerodynamische en niet direct lichte suv is? De Mitsubishi Outlander PHEV is niettemin een enorm succes gebleken en de auto is pas nog vernieuwd.

Maar wat valt er verder te wachten van Mitsubishi op het gebied van elektrisch rijden? Vincent Cobee, die over de strategie van het merk gaat, meldt in een gesprek met Autocar dat er toekomst wordt gezien in de plugin hybride. Het rijbereik van volledig elektrische auto’s zou vaak nog te beperkt zijn. Bovendien zijn deze auto’s niet in alle landen even nuttig, simpelweg omdat de laadinfrastructuur soms haast afwezig is.

De volgende generatie plugin hybrides van het merk moeten volledig elektrisch tachtig tot honderd kilometer kunnen afleggen. Genoeg voor al het dagelijkse gebruik, terwijl tijdens lange vakantieritten kan worden teruggevallen op de verbrandingsmotor. Zoals voor meer merken geldt, is Mitsubishi in de toekomst van plan om bij verschillende modellen de keus te bieden tussen een aantal aandrijflijnen. Elektrisch, hybride en plugin hybride.

Er komen geen modellen die uitsluitend met elektrische aandrijving worden aangeboden. Dat is vrij opmerkelijk. Er wordt samengewerkt met Renault en Nissan, merken die allebei wel een volledig elektrisch model voeren. Ook kan er worden gezorgd voor een even effectief als efficiënt ontwerp, wanneer op de tekentafel bij de eerste schetsen al duidelijk is dat de auto die wordt ontworpen een ev zal zijn.

Beeld: Mitsubishi Outlander PHEV


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Dit roepen ze al 5 jaar, komt geen spaan van terecht.
Veel te behoudend die japanners.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.