Tesla Model S
Het blijkt te kunnen. Een Tesla Model S kopen voor een vrij vriendelijke prijs. Maar als altijd is daar een reden voor.

Op sommige momenten is de tweedehands automarkt buitengewoon voorspelbaar. De kilometerstand heeft de neiging om omgekeerd evenredig te zijn met de vraagprijs; hoe hoger de kilometerstand, hoe lager de prijs. Een autobedrijf in Eindhoven heeft meerdere Tesla Model S’en in de verkoop en dat voor vriendelijke prijzen. Wel moet er naast een hoge kilometerstand, een tweede drempel worden overwonnen.

Dit zijn volgens Ulric Dabe voormalige Schipholtaxi’s. Het tegendeel kan waar zijn, maar er is niet noodzakelijk vriendelijk omgesprongen met de auto’s. Waarschijnlijk hebben de Tesla’s ook veelvuldig de wasstraat van binnen gezien, wat voor sommige autoliefhebbers een huiveringwekkende gedachte is.

Aangeboden wordt zonder uitzondering een Tesla Model S 85 met Tech Pakket uit 2014. De prijzen zijn vast en worden bepaald door de kilometerstand. Let wel, dit is inclusief BTW:

220 – 229.999 km: 45.000,00 Euro
230 – 239.999 km: 44.000,00 Euro
240 – 249.999 km: 43.000,00 Euro
250 – 259.999 km: 42.000,00 Euro
260 – 269.999 km: 41.000,00 Euro
270 – 279.999 km: 40.000,00 Euro
280 & hoger: 39.000,00 Euro

De auto’s zijn door Tesla onderhouden en eveneens gecontroleerd voor inname. Een inspectierapport is aanwezig. Ook is er nog fabrieksgarantie op accupakket en aandrijflijn. Is dit een economisch verantwoorde aanschaf? Het lijkt zowaar geen beroerde keuze. Wel kan er voor hetzelfde geld ook een nieuwe elektrische auto worden gekocht, die zonder uitzondering een stuk kleiner is en een beperkter rijbereik heeft.

Tesla Model S achterzijde

Tesla Model S interieur

Tesla Model S achterbank


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

De schipholtaxi’s zijn begrenst dus over dat onvriendelijk gebruiken zou ik me geen zorgen maken, hier kun je rustig nog het dubbele mee rijden.

@kobus1967: je kunt nog steeds met 80 een drempeltje pakken in een woonwijk

@Gulli: de begrenzer zal er wel vanaf zijn nu😉

@kobus1967: ik bedoel eerder dat hij ook in zijn taxileven met begrenzer best misbruikt kan zijn

@Gulli: Dat is echt gelul,daar is hij veel te laag voor.

@kobus1967: heb al zo vaak in een tesla taxis gezeten die volgas reden. Wat zit dat voor een begrenzing op dan?

@duittenb: volgas in een Tesla..?

@duittenb: topsnelheid geknepen tot 135 Kmh en 0-100 langzamer.

@duittenb: Nou dat is echt weer stoere praat,bij 2 keer de toegestane snelheid ben je je auto kwijt!!
Alleen een loser riskeert dat!!

Die tablet daar blijft debiel lijken… kan er gewoon niet aan wennen, en dan ben ik al van de digitale generatie…

@peug206: dat is geen tablet meer hoor, meer desktop formaat. En inderdaad, vrij lomp ding.

Ik draai de situatie meestal om.
45.000€ en 220.000 km gereden en de eerste kilometers zijn onderhoudsvriendelijker dan de laatste 220.000 en dan meer dan de helft betalen is voor mij dus te duur.

@wimof: maar dat geld niet voor het belangrijkste en in “normale” auto’s het duurste onderdeel de motor, een elektromotor heeft dat probleem niet

@thierryvth: We vertrekken dat de motor zo wie zo 440.000 meegaat, zoals de accu, daar ik durf te veronderstellen dat de kilometerstand bij de nieuwe eigenaar niet boven de 30.000km/jaar zal uitkomen.
Mijn eigen VW heeft bijna die kilometerstand, ook met de eerste motor/versnellingsbak enz.
Zelfs mijn lagers zijn de eerste nog.
Maar ja, VW heeft enorm veel ervaring met het bouwen van wagens.
Anderzijds zijn de schokdempers al wel eens vervangen en ik wil de prijs niet kennen van de Tesla exemplaren.
De koplampunits behoren zeker tot de risico’s.
Maar een paar voorbeelden maar het kan ook fout gaan met een wagen
Doorgaans zijn import Amerikaanse onderdelen (heel) duur.
Ik hoop dat dat voor Tesla niet zal zijn
Ik blijf bij mijn standpunt en mijn 45 jarige loopbaan geven mij gelijk.

@wimof: je kan geen appels met peren vergelijken?

@thierryvth: zeker niet helemaal waar wat je daar roept er zit namelijk een tussenbak en een differentieel tussen de electro motor en de wielen oliewissel bij 150k of 12 jaar. Daar zit dus ook het risico voor de slijtage dat maakt dan geen verschil of een motor begrensd is, een electro motor levert namelijk altijd maximaal koppel zou hij “afgeknepen” worden levert dat temperatuur problemen op omdat de motor dan een slechter rendement heeft. Dus motor, lagers van het differentieel en de motor kunnen wel degelijk hierdoor verslijten. En ik wil niet weten wat die onderdelen kosten met wat ik al weet wat simpele plaatwerk schades kosten bij Elon!!

Klinkt als een goeie deal. Als ik mij niet vergis, zijn al die motoren van zo’n tesla koolborstel loos waardoor ze eigenlijk niet/nauwlijks slijten( correct me if icm wrong). Dus dan zou 280000km niet heel veel uitmaken.

@mikje90: rijden al enkele rond met al 4 ton en lopen nog steeds hetzelfde.

@stfu: en 8 jaar garantie op hv batterie en driveunit

Ik hoor altijd dat die dingen geen onderhoud nodig hebben. Gelukkig heb ik een radar om kwaliteit te herkennen

@wildbeest: Alles heeft onderhoud nodig. Minder onderhoud, waarschijnlijk.

Tja een elektromotor die ook nog eens begrensd is (deze taxi’s zijn langzamer dan normale Model S), daar is weinig aan afgetrapt. Het is meer de vraag of interieur slijtage vertoond e.d.
Accu packs nog onder garantie, en blijkbaar al door de fabrikant geinspecteerd. Niet slecht allemaal.

Ex-taxi auto kopen? Zoooooot…

Die tesla’s houden zich prima met zo’n kmstand lijkt mij. Best wel een lekkere deal maar nog steeds niet goedkoop

Een witte Schiphol-taxi kan je beter overwegen. Daar rijden zzp’ers op, oftewel het is hun eigen voertuig. Op de blauwe rijden voornamelijk chauffeurs in loondienst op en die zullen niet zuinig met het materiaal zijn om gegaan.

@kaeser: ik dacht juist dat het andersom was.

Wat ik me afvraag, waarom moeten ze er vanaf als ze toch nog even door moeten kunnen? Lekker de 1mln km aantikken als taxi ook gelijk mooie pr voor tesla

@kav79: uit de lease. Waarschijnlijk was het aanbod om weer nieuwe te leasen interessanter dan deze oude nog een paar jaar door te leasen.

@kav79: Ze worden gewoon vernieuwd. Gebruikelijk op de taximarkt.

Zat een jaar geleden met een Tesla manager te kletsen en die vertelde me dat Tesla een terugkoopregeling had voor Tesla taxi’s. Ze zaten destijds wel in hun maag dat zo’n taxi elke dag aan de supercharger hing en dat echt problematisch was voor de accu’s.

@mrcabdrivert: Ja in dat opzicht zijn ze mishandeld, maar ook dan grijpt batterijmanagement in om de accu te beschermen.

Handig. Allemaal t zelfde. Eén poetsen voor de foto en hoppa 60 advertenties klaar.

Wat een verschrikkelijk dashboard heeft zo’n ding toch.

Maaruhm, moet daar dan nog bpm bij? Om hem op geel kenteken te krijgen?

@dnadave: BPM op een elektrische auto?…

45k koop ik echt geen tesla met meer dan 2 ton. Verder bij 4.5 ton afgeschreven. Onderhoud.is niet te betalen

Goh… 33 reacties op Groen7! (34 nu)

Prima deal toch,kunnen 1 miljoen rijden!!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.