Peugeot e-208
PEUGEOT heeft vandaag foto’s en informatie over de nieuwe Peugeot 208 vrijgegeven, waaronder de e-208.

De nieuwe PEUGEOT e-208 heeft een 100% elektrische motor, deze is beschikbaar vanaf de introductie van de 208. De elektrische versie heeft een 100 kW (136 pk) elektromotor die 260 Nm aan koppel produceert (beschikbaar van 0 km/u). Er zijn een drietal rijconfiguraties:
– ECOnomisch: om de actieradius te optimaliseren;
– Normaal: optimaal comfort voor alledaags gebruik;
– Sport: voor maximale prestaties en een maximale beleving, maximale kracht en koppel (0 naar 100 km/u in 8,1 seconden).

Twee rem-configuraties zijn beschikbaar via de versnellingspook met bijpassende regeneratie van de accu:
– Gematigd, biedt een gevoel dat lijkt op het remmen met een verbrandingsmotor;
– Verhoogd, voor gecontroleerde vertraging met behulp van het gaspedaal.

Peugeot e-208

De nieuwe e-208 biedt volgens PEUGEOT het beste ‘thermische comfort’ op de markt. Dit komt door een verwarmingselement met een hoog vermogen (5 kW) aangedreven door de HV-accu. Tevens is er een warmtepomp en automatische temperatuurregeling in het passagierscompartiment, dat hetzelfde comfort biedt als bij een voertuig aangedreven door een verbrandingsmotor. De actieradius wordt behouden door verbeterde krachtefficiency vergeleken met conventionele klimaatbeheersing. Er is ook een programmeerbare thermische standklimaatregeling, bediend via het touchscreen of van op afstand met de MyPeugeot smartphone app. Naast comfort zorgt deze functie voor optimalisatie van de actieradius (de ingestelde temperatuur is sneller bereikt tijdens de startfase) en de optimale functionele temperatuur van de accu kan sneller worden bereikt.

De interieur- en bagageruimte zijn identiek aan de versie met verbrandingsmotor. De accu’s, met een volume van 220 l, zijn in de nieuwe PEUGEOT 208 volledig onder de laadvloer geplaatst. De aandrijflijn van de nieuwe PEUGEOT e-208 is geoptimaliseerd en er is een optimale massaverdeling toegepast. Dit zorgt ervoor dat de PEUGEOT e-208 dynamische prestaties levert die vergelijkbaar zijn met de versie met verbrandingsmotor.

Peugeot e-208

De nieuwe PEUGEOT e-208 is uitgerust met een 50 kWh grote accu, dat een bereik tot 340 km toestaat, volgens WLTP, en 450 km volgens de NEDC-norm. Door de koppeling aan het koelsysteem van het passagierscompartiment zorgt de vloeistof gekoelde temperatuurregeling voor snelle oplading, een verbeterd bereik en een verlengde levensduur. Deze accu blijft gegarandeerd 8 jaar of gedurende 160 000 km minimaal 70 % van haar laadcapaciteit leveren.

De oplaadmogelijkheden zijn flexibel en aangepast aan dagelijks gebruik. Er zijn drie oplaadmogelijkheden beschikbaar:
– gebruik van een thuislader via een conventioneel stopcontact voor een volledige lading in 16 uur;
– gebruik van een laadstation (Wall Box of laadpaal), die voor een volledige lading in 5 uur en 15 minuten zorgt in geval van de driefase aansluiting (11 kW) of in 8 uur bij de éénfase aansluiting (7.4 kW);
– gebruik van een snellader: de warmteregeling van de accu staat het gebruik van 100 kW opladers toe, 80% van de lading wordt bereikt in 30 minuten.

Peugeot e-208

Het opladen van de nieuwe PEUGEOT e-208 kan ook op afstand gereguleerd worden indien dit geprogrammeerd is via het Connected Navigation scherm of de MyPeugeot smartphone app. Dit systeem staat het ook toe om het laden op elk moment te starten of te stoppen en het laat het laadniveau zien.

Meer over de nieuwe PEUGEOT 208 lees je op autoblog.nl.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Mooi alternatief voor een Zoe zei de Renaultrijder…

Véél mooier

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.