Vier jaar na de introductie van de Honda Insight komt er een vernieuwde versie die op 23 maart landelijk wordt geïntroduceerd. De nieuwe Insight moet volgens Honda gezien worden als een evolutie van het voorgaande model. De 14% bijtelling wordt in ieder geval behouden.

De meeste wijzigingen van de Insight komen voort uit de resultaten van marktonderzoek dat Honda onder de berijders heeft uitgevoerd. Er zijn volgens het Japanse merk belangrijke kwaliteitsverbeteringen op het gebied van wegligging, uitrusting en brandstofverbruik. De CO2 uitstoot is verlaagd naar 96 gr/km voor de Trend en 99 gr/km voor de Executive uitvoering en zorgt ervoor dat de Insight profiteert van de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting en kent een bijtelling van 14% voor de zakelijke rijder. Ook het brandstofverbruik is verlaagd. ze hebben dit voor elkaar gekregen door de CVT bak te optimaliseren, de inwendige wrijving van de motor te minimaliseren en de aerodynamica te verbeteren.

De uitrusting van de nieuwe Insight is verbeterd waardoor de huidige typenamen zijn gewijzigd van Comfort naar Trend en Elegance naar Executive. Bovendien is er een luxe Executive uitvoering met standaard lederen bekleding, xenonverlichting en een luxe navigatiesysteem. De nieuwe Honda Insight Trend is standaard uitgerust met o.a. lichtmetalen velgen, climate control, een lederen stuurwiel, radio/cd speler, cruise control, audiobediening op het stuurwiel en het start/stop systeem.

Hybride
De Honda Insight maakt gebruik van Integrated Motor Assists (IMA), Honda’s hybridetechnologie die een elektromotor combineert met een conventionele benzinemotor.

Met de Insight wordt volgens Honda het gat gedicht tussen het design van huidige conventionele auto’s en de emissievrije auto’s van de toekomst. Daarom is de vormgeving van de Insight gebaseerd op die van de Honda FCX Clarity: ’s werelds eerste brandstofcelauto voor de openbare weg.

De vanaf prijs voor de Insight is 19.990 euro.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Waarom moeten die hybrides en Ev’s altijd zo lelijk zijn?

The360box Waarom moeten die hybrides en Ev’s altijd zo lelijk zijn?

Je bedoelt waarschijnlijk dat je deze auto lelijk vindt, maar hij is niet lelijk. Of je iets mooi of lelijk vindt, is niet objectief te bepalen maar is sterk subjectief ( aan een persoonlijke voorkeur gebonden). Of heb jij een maatstaf gevonden waaraan auto-ontwerpen getoetst kunnen worden of dit mooi of lelijk is? De Insight is gewoon een onderscheidende auto. De grote grijze massa en grijze muizen zullen niet voor deze auto kiezen, maar zullen waarschijnlijk een nietszeggende VW Golf of Opel Astra kopen in de kleur grijs of zilver metalic. Ik vind deze modellen foeilelijk, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.