Hyundai Ioniq Electric tweedehands
Waarom wachten op de nieuwe? De oude mag dan een vrij klein accupakket hebben, verder doet die Hyundai Ioniq echt niks verkeerd. Sterker nog, het is een buitengewoon goede auto.

De Hyundai Ioniq behoort zonder twijfel tot de beste ev’s van de markt. De auto is zeer aerodynamisch, het stroomverbruik is daardoor behoorlijk laag, een rijbereik van om en nabij de 200 kilometer is haalbaar met het accupakket van 28 kWh en snelladen gaat ook echt snel. Ook in de instapuitvoering is geenszins beknibbeld op de uitrusting, hoewel het luxegevoel in het interieur ontbreekt. Liefhebbers van zachte kunststoffen moeten hun heil beslist elders zoeken.

Premium betekent overigens lederen bekleding en een schuifdak. Een ander uitrustingsniveau is Comfort, zaken als cruise control, automatische klimaatregeling, telefoonkoppeling en warmtepomp zijn standaard aanwezig. De goedkoopste van het land – mooie aanprijzingsvorm voor een occasion – wordt verkocht door de Zwolse vestiging van een leasemaatschappij. Steeds verkoopt de leasemaatschappij ex-leasers zelf, eenvoudigweg omdat het hogere marges oplevert en doorstoten naar de handel altijd nog kan.

Het gaat om een Hyundai Ioniq Comfort, waarvoor een prijs van € 23.900 wordt verlangd. De auto komt uit 2017 en de auto heeft 34.966 kilometer gereden. Bij voldoende budget kan er natuurlijk altijd worden gekozen voor een nieuwe Hyundai Ioniq. De ev is voor modeljaar 2020 opgefrist, de wijzigingen aan de buitenzijde zijn miniem, het interieur is wat veranderd, daar is onder meer een groter scherm te vinden. Er wordt in het vervolg een accupakket gemonteerd met een capaciteit van 38 kWh, maar helaas gaat het snelladen tergend langzaam.

Tweedehands lijkt geen verkeerde keuze, vooral als er amper een afstand van meer dan 150 kilometer hoeft te worden afgelegd.

Hyundai Ioniq tweedehands achterzijde

Hyundai Ioniq Electric interieur


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Wel een belangrijk puntje, dit betreft een ex-deelauto. Zelf ook in gereden, je merkt dat weinig mensen er zuinig op zijn geweest. Afval, krassen en sigaretten in het interieur, schade rondom, trillingen bij hoge snelheid, dat soort zaken. Let hier wel op met deze auto’s. Kentekens van PN400L tot PN499L en PF315F

Goed punt en dank hiervoor, het kenteken kwam me al vagelijk bekend voor. Elektromotor en accupakket houden het ongetwijfeld vol, maar optisch zal er best het een en ander aan schorten. Aan iedere potentiële geïnteresseerde: een lange proefrit maken en de garantie maximaal benutten!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.