Leaf
Elektrisch rijden hoeft niet duur te zijn.

De nieuwprijs van een elektrische auto is meestal fors. Daarom worden veel elektrische auto’s dan ook zakelijk gereden. De Nissan Leaf is echter al een aantal jaren op de markt leverbaar. Veel van deze Leafs zijn inmiddels geĆ«xporteerd, maar sommige exemplaren vinden hun weg als occasion (aankoopadvies) naar een autobedrijf.

De goedkoopste Leaf van Marktplaats staat ook bij een autobedrijf te koop. Het witte exemplaar komt uit 2011 en heeft 87.124 kilometer gelopen. De Nissan heeft een actieradius van zo’n 160 kilometer en zit standaard vol met fijne opties. Denk aan een achteruitrijcamera of een navigatiesysteem.

Deze Leaf wordt aangeboden in Heerhugowaard en moet 12.450 euro kosten. Daarmee kun je voor een niet al te hoog bedrag in de wereld van de elektrische auto stappen.

Leaf


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Een leaf uit 2011 met zo’n km-stand. Van de batterij zal niet veel meer over zijn. Rondje om de kerk zal nog net kunnen…

@fijnkonijn: garantie op de accu is dacht ik 160.000 km? Dus die km stand van 87.000 lijkt mij niet zorgelijk
Idd vooral een auto voor in-de-buurt, dus max 50 km heen en 50 km terug

@fit4fun: als je die 2x 50km haalt… Origineel had de 2011’er Leaf al moeite dat te halen (je moest als een oud wijf rijden).
Een maatje van me heeft een Leaf van deze (oudere) generatie en na 2 jaar was de capaciteit al met 25% afgenomen. Die haalt echt geen 100km meer. Ook niet in Opa-modus…

De batterij van de huidige leaf zou veel beter moeten zijn. Ik verwacht nu thermal-management en niet slechts luchtkoeling zoals bij de eerste generatie.

@fijnkonijn: Op het werk staan er een 15 EV’s waaronder een serie oude leafs waarbij enkelen ruim over de 100.000 zijn en 5jr oud, no problemo.

@fijnkonijn: Er is toen met de eerste generatie een probleem geweest, waarbij ook Leafs onder garantie zijn vervangen. Die van een maatje van jou is blijkbaar niet gefixed.

25% is namelijk veel te veel en zou onder garantie vervangen moeten worden.

En oh ja, garantie is dacht ik 8 jaar? Of is dat alleen bij andere merken?

@fanboy: hmmm interesting. Wat Nissan hem toen vertelde is dat zijn Leaf luchtkoeling heeft voor de batterij en dat de hete zomer funest is. De batterij wordt te warm en zoals elke EV rijder zou moeten weten is dat zoiets de moord is voor LI batterijen. Daarom houd een Tesla zijn batterij ook koste wat het kost in een bepaald temp.bereik, zomer of winter.
Intussen hebben de meeste EV’s een vorm van actief temp.management. Moet ook wel.

@fijnkonijn: Ook dat is waar. De Nissan Leaf (in ieder geval het oude type) is een van de weinige EV’s met actieve koeling voor de accu’s.
Een Tesla maar ook een Mitsubishi I-miev heeft actieve koeling van de batterijen.
Vaak gewoon de warmtepomp/aircompressor die ook de airco verzorgt. Die dan in een andere modus draait.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.