Citroen e-Mehari
Het is niet direct de meest attractieve auto, maar er kan wel helemaal open worden gereden en dat is wat deze dagen telt.

De Citroën e-Mehari is wel volledig elektrisch, maar geen echte Citroën. Nou is dat een discussie die eens in de zoveel tijd opnieuw wordt gevoerd, maar dit is toch echt een “vercactuste” Bolloré Bluesummer. De Bluesummer doet met dank aan de kunststoffen carrosserie wel wat denken aan een forser uitgevallen Mega Tjaffer, terwijl de e-Mehari vooral wat lomp is en een voorbeeld van niet heel erg geslaagde toe-eigening van ontwerpelementen van huidige Citroëns.

Maar na het instappen doen deze zaken er niet meer toe. Is de softtop – dak, bovenzijde van de deuren, achterste zijruiten en achterkant – eenmaal verwijderd, dan wordt er ook volledig open gereden. Door vier personen kan in volledige ontspanning worden getoerd, met slechts oog voor de omgeving en niet te vergeten het verkeer. Het rudimentaire interieur biedt in ieder geval geen afleiding, alle informatie moet worden afgelezen op een eenvoudig digitaal scherm dat in het midden van het dashboard is geplaatst, het stuur is driespaaks, stoelen met ongetwijfeld gladde kunstleren bekleding nopen tot rustig bochtenwerk, zo ongeveer alle bevestigingsmateriaal van de interieurdelen lijkt zichtbaar te zijn. Een Defender is er niets bij.

De goedkoopste Citroën e-Méhari wordt aangeboden door een autobedrijf dat is gespecialiseerd in elektrische en hybride auto’s. Voor een prijs van € 17.880 kan er een limoenkleurige Citroën e-Mehari uit 2016 mee naar huis worden genomen, met een kilometerstand van 15.347. Maar stiekem is de op één na goedkoopste een betere aanbieding. Officieel wordt de Citroën e-Mehari hier te lande niet gevoerd, dat betekent dat alle exemplaren grijze import zijn.

Voor de puristen die de echte Citroën Mehari willen hebben met elektrische aandrijving, ook dat is mogelijk.

Citroen e-Mehari achterzijde

Citroen e-Mehari interieur


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.