Formule E Gen 2
Reuzesprongen zijn gemaakt. De formuleauto is op alle fronten beter geworden.

Bij de Formule E is het ontwerp van de auto voor alle teams hetzelfde; het chassis en het accupakket is voor iedereen gelijk. Het verschil wordt gemaakt in de technische uitwerking van de aandrijflijn. Wanneer een nieuwe auto wordt gepresenteerd is dus in één klap duidelijk wat er in het komende seizoen op de circuits valt te bewoneren. Een vrij futuristische racewagen in dit geval, aerodynamisch met gewelfde spatborden voor en vleugelachtige spatborden achter. Niet overdreven radicaal en evenmin een traditionele raceauto. Dat klinkt als iets waar iedereen zich in kan vinden. Overtuigde voorstanders van elektrisch rijden en liefhebbers van raceauto’s.

De aandrijflijn is als vanouds elektrisch. Dat viel niet anders te verwachten. Het acucpakket is in capaciteit verdubbeld en daarmee ook het rijbereik, hierdoor is het niet meer nodig om halfverwege de race van auto te wisselen. Dat betekent dat de capaciteit omhooggaat van 28 kWh naar circa 50 kWh. Het ultieme bewijs van de snelle ontwikkeling van elektrische aandrijflijnen. In seizoen 2018-’19 is dit de auto waarmee de strijd wordt gevoerd.

Op 6 maart wordt de Gen2 Formule E-auto officieel onthuld op de Autosalon van Genève. Dan zullen ook meer technische details bekend worden. (via autoblog.nl)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.