Dit is de elektrische tweezits Doppio
De Doppio Classico is een kruising tussen een fiets en een scooter waarmee je met twee personen 25 km per uur op het fietspad kunt rijden zonder helm.

Zodra je trapt drijft de elektromotor je vooruit. De krachtbron van de Doppio Classico is een uitneembare batterij van 840Wh, met Samsung cells. Je kunt hiermee tot 70 km ver kunt rijden.

Op het zadel passen twee mensen. De Classico heeft een aluminium frame en een draagkracht van 180 kg. Het remmen verloopt middels hydraulische schijfremmen, vergelijkbaar met die op een scooter. De Doppio rijdt al in Amsterdam. De launch vond plaats op de Modefabriek 8 en 9 juli, in september opent het Nederlandse Doppio de eerste conceptstore in de Ferdinand Bolstraat. Dan worden ook de eerste e-bikes die online besteld kunnen worden, landelijk uitgeleverd door Go Bike Service.

Doppio is opgericht door Peter Eiselin. De prognose is om in Nederland 500 e-bikes te verkopen in het eerste jaar, 1.000 stuks in het tweede jaar en 2.000 stuks in het derde jaar. De Doppio is verkrijgbaar vanaf €2.499 en is volledig te customizen. Zo kunnen de hoogte en kleur van het zadel aangepast worden, zijn er verschillende kleuren 20 x 4 inch Fatbike banden te bestellen en kan een (boodschappen) krat of een klein aanhangwagentje worden aangehaakt.

Doppio Classico is een luxe e-bike die daarom thuis, persoonlijk met goede instructies door een specialist wordt afgeleverd. Latere servicebeurten of onderhoudsmomenten worden uitgevoerd door Go Bike Service en zijn op ieder gewenst moment en adres zelf in te plannen door middel van een app.

Op het kleuren LCD-scherm, waarop is bij te houden hoeveel km/u er gefietst wordt, hoe lang de batterij nog meegaat en wanneer de volgende service beurt nodig is, zit een USB-aansluiting om de mobiele telefoon op te laden. Een alarmsysteem en een GPS-tracker moeten voorkomen dat de e-bike gestolen wordt en anders te lokaliseren is op de Doppio-app.

De markt voor e-bikes blijft groeien. Dit komt mede door de nieuwe fiscale regeling die ingaat in 2020. Vanaf 1 januari kunnen bedrijven hun medewerkers een e-bike ter beschikking stellen waar ze dan privé 7 procent over betalen. Dat zou voor een bike van €2.500,- neerkomen op €7,28 per maand privé. In Amsterdam is de verscherpte wetgeving voor scooters met blauw kenteken die binnen de ring niet meer op het fietspad mogen, een accelerator. Andere steden zoals Den Haag en Utrecht zullen dit voorbeeld snel overnemen.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

@RubenPriest: “In Amsterdam is de verscherpte wetgeving voor scooters met blauw kenteken die binnen de ring niet meer op het fietspad mogen, een accelerator.”

Hoe bedoel je, “een accelerator”?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.