Om de bedrijfskosten te verlagen door middel van een lager brandstofverbruik, gaat DHL een deel van het wagenpark vervangen met 131 Mercedes-Benz Sprinter Euro 6 bestelwagens.

De nieuwe Sprinters worden ingezet in het Day Definite-Network rond verschillende DHL-terminals in Nederland. Door de investering in deze efficiënte Mercedes-Benz bestelwagen worden bedrijfskosten verlaagd en efficiency en comfort sterk verbeterd. De Sprinters worden gefaseerd uitgeleverd en zullen eind december allemaal in gebruik zijn.

Sprinter 310 CDI

DHL kiest voor de Mercedes-Benz Sprinter 310 CDI. De Sprinters hebben zo’n 15 kubieke meter laadruimte voor circa 1.150 kg aan zendingen achter een gesloten tussenschot. DHL noemt de investering een grote sprong voorwaarts vanwege de lagere bedrijfskosten en een unieke combinatie van verbeterde efficiëntie en meer gebruiksgemak. De instap aan de achterzijde van de Sprinter is lager en dus ergonomischer. Verder beschikken de bestelwagens over de standaard 7G-TRONIC zeventraps volautomaat versnellingsbak, airco, radionavigatie met Bluetooth, ergonomische stoelen met lendensteun, achteruitrijcamera en verwarmde buitenspiegels.

Van long list, naar shortlist

DHL geeft aan dat de keuze van merk, type en uitvoering tot stand kwam in nauw overleg met alle betrokkenen. De eisen vanuit de dagelijkse operationele praktijk vormden het startpunt in het keuzeproces. Vervolgens consulteerde DHL bedrijfsartsen die met name veiligheid en gezondheidsaspecten inbrachten. Verder zijn de chauffeurs er zelf bij betrokken. Aansluitend vonden er praktijktesten plaats met alle merken op de shortlist. Volgens DHL is alle expertise en inzichten gemobiliseerd om tot de beste keuze te komen, omdat goed materiaal een belangrijke rol speelt in hun streven de service aan klanten constant te verbeteren.

De nieuwe Sprinter Euro 6

De nieuwe Mercedes-Benz Sprinter heeft een stap voorwaarts gezet in het bestelwagensegment rond de 3,5 ton totaalgewicht. De vernieuwde vier- en zescilinder dieselmotoren met een bereik van 70 kW (95 pk) tot 140 kW (190 pk) met geoptimaliseerde injectie- en verbrandingstechniek kenmerken zich door een laag brandstofverbruik. Dit wordt mede bereikt door de standaard BlueEFFICIENCY technologie. Deze zorgt ervoor dat de motor en de aggregaten zoals de waterpomp en de stuurpomp alleen dan in werking zijn wanneer de situatie dat verlang


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Er zijn geen reacties mogelijk.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.