Eén versnelling om op gang te komen, de tweede om de vaart er goed in te houden. Het zou ook nog eens efficiënter zijn.
Tweeversnellingsbak van Drexler

Doorgaans heeft een elektrische auto één versnelling, aangezien de elektromotor onmiddellijk het volle vermogen levert, is meer vaak niet nodig. Toch wordt soms ook een tweeversnellingsbak gemonteerd, dat zou tegelijk efficiënter zijn en beter voor de prestaties.

Porsche monteert een dergelijke versnellingsbak in de Taycan, en ook Kreisler heeft iets gelijkwaardigs ontwikkeld. Dexler heeft eveneens een tweeversnellingsbak, die maximaal 580 kW (790 pk) en 922 Nm aankan en valt te combineren met één of twee elektromotoren.

Kreisel zou in gesprek zijn met meerdere merken die de versnellingsbak zouden willen afnemen. Het is de bedoeling om deze tweeversnellingsbak te gebruiken in de Gumpert Aiways Nathalie met methanol-brandstofcel.

In de hoedanigheid als toeleverancier levert Drexler onder andere aan BMW en AMG-Mercedes. (Via: electrive.net)


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.