Duizendste laadpaal met Liesbeth van Tongeren
Dat is de moeite. Hopelijk betekent dat ook dat iedereen die zijn auto wil opladen bij een vrij laadpunt terecht kan.

Het kan soms zorgen voor enige stress: is het laadpunt dat vlak om de hoek bij de bestemming ligt, bij aankomst nog wel beschikbaar? De oplossing is doodeenvoudig, ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk laadpunten zijn. Voor zover ze niet onmiddellijk gebruikt worden, gaat dat heus gebeuren. In Den Haag is het duizendste laadpunt in gebruik genomen door wethouder Liesbeth van Tongeren (Duurzaamheid en Energietransitie). De uitspraak die ze daarbij deed was nogal gratuit, maar daarmee niet minder waar: “De stekkerauto is de auto van de toekomst. Elektrisch autorijden moet even makkelijk worden als rijden in een benzine- of dieselauto. Ik ben er trots op dat ik de duizendste oplaadpaal mocht onthullen.”

Vergeleken met 2015 is het aantal laadpunten verdubbeld. Het volledig elektrische afgelegde aantal kilometers is zelfs verdrievoudigd. De volledig elektrische auto heeft aan terrein gewonnen, ten faveure van de plugin hybride. De laatste voertuigcategorie wordt immers gretig geëxporteerd.

De hofzetel moet de hoofdstad voor zich dulden. In Amsterdam zijn meer dan 1.300 laadpunten te vinden. Meer weten over het gebruik van publieke laadpunten in de grote steden? Lees dan DIT artikel.

Foto: wethouder Van Tongeren onthult laadpaal (foto door Jurriaan Brobbel)


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Je moet jouw bericht dan wel relativeren:

Oppervlakte Amsterdam: 219,3 km² dus 6 laadpunten per km²
Oppervlakte Den Haag: 98,12 km² dus 10 laadpunten per km²

Den Haag doet het dus veel beter!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.