VW Passat GTE
Volgens mij hebben we hier het ultieme leasetopper-recept voor 2015 te pakken. Maak kennis met de Passat GTE; 7% bijtelling en puike prestaties.

215 pk
De Passat GTE komt in navolging van de Golf GTE. Een plugin-hybride dus, die in tegenstelling tot de Golf vooralsnog niet gepositioneerd wordt langs een GTI en GTD. Onderhuids is de Passat met een stekker niet veel meer dan zijn kleinere broertje. In het vooronder ligt dezelfde 1.4 TSI met 150 pk en 250 Nm als in de Golf GTE. In de Passat wordt die gecombineerd met een net iets sterkere elektromotor, goed voor 115 pk en 400 Nm. Het totaalvermogen komt daarmee uit op 215 pk. Wie het gas volledig intrapt kan mede dankzij de DSG-bak een 0-100 km/u sprint neerzetten in minder dan 8 seconden. De top ligt op een nette 220 km/u.

50 km elektrisch, 1000 km actieradius
Woon-werk verkeer doe je met een beetje geluk volledig elektrisch. Rustige bestuurders zouden in theorie 50 km zonder een druppel benzine kunnen rijden, waarna de 1.4 TSI bijspringt en je de actieradius van 1000 km vol kan maken. De accu die zich bij de Passat onder de achterbank bevindt, heeft een capaciteit van 9,9 kWh. Dat is 1,2 kWh groter dan die in de Golf. Volledig opladen duurt volgens Volkswagen bij een regulier stopcontact 4,5 uur. Een laadpaal op krachtstroom moet het ding in 2,5 uur vol krijgen.

Blauw
De Passat GTE die er komt als sedan en station is te herkennen aan blauwe biezen in de grille, andere bumpers en C-vormige LED-dagrijverlichting. Heel veel sportiever dan een reguliere Passat oogt het niet, zelfs uitlaatpijpen ontberen deze hybride. In het interieur vinden we blauwe sfeerverlichting, blauwe stiksels, blauw accenten en uiteraard gestrooi met GTE-badges.

45g/km en 7% bijtelling
Het allerbelangrijkst voor de zakelijke rijder is natuurlijk dat de GTE wanneer die in de tweede helft van 2015 op de markt komt, slechts 7% bijtelling heeft. Dat heeft-ie te danken aan zijn uitstoot van 45g/km en theoretisch verbruik van 2,0l/100km. Mogelijk krijgen we weer Mitsubishi Outlander PHEV taferelen, want die 7% bijtelling geldt niet meer bij levering in 2016. (via autoblog.nl)


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Er zijn geen reacties mogelijk.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.