VW Golf GTI First Decade
Gewoon omdat het kan, nog een Golf.

Ook deze is te zien op het GTI-treffen aan de Wörthersee. De Volkswagen Golf GTI First Decade is wel serieus snel, met gebruik van een aantal nieuwe technieken. De auto heeft een bezinemotor met een vermogen van 300 kW (410 pk) en een 48 volt-elektromotor. Die laatste is vooral een hulpmotortje, want er wordt maximaal 12 kW op de achterwielen overgebracht.

De combinatie van een benzinemotor voor aandrijving van de voorwielen en een elektromotor voor aandrijving van de achterwielen, maakt van deze Golf wel een vierwielaangedreven auto. Twee accu’s bij de achteras leveren de benodigde energie voor de elektromotor en kunnen uiteraard ook remenergie opslaan.

De auto heeft een kleurenschema in verschillende blauwtinten. Ook deze Golf is verlaagd, heeft een setje grote velgen en een ruimbemeten geluidsinstallatie. Iets anders kon ook niet worden verwacht op een GTI-bijeenkomst.

Volkswagen noemt dit zelf de technologisch meest geavanceerde Golf GTI-showcar van de afgelopen tien jaar. Dat kan best zijn, maar ook bij VW kan het geavanceerder. Denk bijvoorbeeld eens aan de XL1. Bovendien schijnt ook VW elektrisch rijden te gaan omarmen, dus of dit dan echt dé techniek van deze tijd is?


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Lekker groen bezig😆

Vierwielaandrijving met een vermogensverhouding voor -achter van 25 op 1.
Hoe serieus is dat ?
Hoeveel remenergie denkt men terug te kunnen winnen ? 1/25 ?

Ik ben voor alles wat elektrisch rijdt maar dit lijkt me meer een scheurijzer waarin je kunt doen alsof je groen bezig bent.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.