Audi e-tron bij een Supercharger
Een Audi e-tron heeft bij een Supercharger niks te zoeken, toch is de auto er zo nu en dan te vinden. Het gaat om een ronduit opmerkelijke reclamevorm.

Blijkbaar is er de noodzaak om de Audi e-tron extra onder de aandacht te brengen. Aangezien Audi met zijn e-tron mikt op Tesla-rijders die toe zijn aan wat anders, wordt het als een probaat middel beschouwd om de auto maar bij een Supercharger te parkeren. Met soms zelfs voetbalstadionwaardige reclamebebording erbij. De beelden die verschenen zijn van @ceo_plus_ch (Twitter).

Het is twijfelachtig gedrag en bovendien gebeurt het ook dat moedwillig Superchargers worden geblokkeerd. Plekken die nodig zijn om op te kunnen laden. Het is zeer de vraag of mensen door deze actie de overstap wagen, want juist als het aankomt op snelladen blijft Audi achter. Dat er in Europa een behoorlijk aantal CCS-snelladers is te vinden en het aantal ultrasnelladers fors zal stijgen, neemt niet weg dat het Supercharger-netwerk superieur is. Vooral ook de feilloze integratie in de routeplanning van een Tesla maakt indruk. Een route vanaf Nederland naar Zuid-Frankrijk? De auto meldt eenvoudigweg waar gestopt moet worden om te laden en met welk accupercentage de Supercharger zal worden bereikt. Er is geen enkele Tesla-tegenstrever die op een dergelijke manier onderhoudend is. Als het koud is, dan wordt er op weg naar de Supercharger bovendien ook nog eens voor gezorgd dat de accutemperatuur wordt verhoogd, waardoor het laden sneller gaat.

Het voordeel van de Audi e-tron is wel dat er met 150 kW kan worden geladen en dat dit laadvermogen ook lange tijd wordt vastgehouden, pas als het accupakket voor meer dan driekwart is vol is zwakt het vermogen af.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.