Continental Assisted & Automated Driving Control Unit
Zo wordt het voor alle autofabrikanten mogelijk gemaakt om autonoom rijden aan te bieden.

Het gaat in de eerste plaats om computerkracht. Des te meer systemen samen moeten werken om een auto zelfstandig voort te laten bewegen, des te hogere eisen worden er gesteld aan de rekenkracht. Continental biedt een oplossing voor autonoom rijden die verschillende sensoren laat samenwerken, zoals een radar, camera en LIDAR-radar. Ook wordt vertrouwd op wat in kaart is gebracht, er is altijd zeer uitgebreid kaartmateriaal.

De binnenkomende data kan worden verwerkt door iedere afzonderlijke sensor, of met een centrale stuureenheid. Linksom of rechtsom moet er een precies model wordt gemaakt van de omgeving waarin de auto rijdt, om een auto zonder fouten autonoom te laten rijden.

Continental laat zijn Assisted & Automated Driving Control Unit, het computerplatform bedoeld voor autonoom rijden, zien op de Consumer Electronics Show. Deze technologiebeurs vindt deze maand plaats in Las Vegas (Verenigde Staten). De toeleverancier van de autoindustrie heeft daarvoor samengewerkt met Xilinx. Het platform is gebouwd met gebruikmaking van een Open Computing Language (OpenCL), wat het voor autofabrikanten mogelijk maakt om de software aan te passen aan specifieke componenten die worden gebruikt voor autonoom rijden. Het resultaat is een optimaal prestatieniveau, zonder dat snelheid moet worden opgeofferd. Ook de flexibiliteit om verschillende chips dezelfde algoritmes te laten gebruiken blijft bestaan.

Foto: Continental Assited & Automated Driving Control Unit tijdens de testkilometers


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.