De personenuitvoering van het eerder gespresenteerde busje. Ideaal om in te zetten als taxi.

Voor sommigen is een personenbusje praktischer dan een personenwagen. Mocht elektrisch rijden een harde eis zijn, dan kan men zich gelukkig prijzen met een toenemend aanbod. De Nissan e-NV200 Evalia was er al, net als de Mercedes-Benz eVito Tourer. De Mercedes-Benz EQV komt eraan, de Citroën ë-Spacetourer eveneens, van de laatste mogen ook een stuk of wat afgeleiden worden verwacht. De PSA-groep kent immers de nodige automerken.

De Citroën ë-Spacetourer deelt uiteraard de aandrijflijn met de ë-Jumpy. De aandrijflijn is goed voor 100 kW (136 pk) en een koppel van 260 Nm. Qua accupakketten is er keuze uit 50 kWh en 75 kWh, de eerste heeft een rijbereik van 230 kilometer (WLTP) en de tweede komt 330 kilometer ver (WLTP). Snelladen gaat met maximaal 100 kW, regulier laden op drie fasen met maximaal 11 kW.

Zaken als een head-up display, een uitgebreid navigatiesysteem, actieve noodremassistentie, verkeersbordenherkenning en automatisch grootlicht en handsfree bedienbare schuifdeuren zijn verkrijgbaar. De Citroën e-Spacetourer biedt afhankelijk van de gekozen configuratie plaats aan maximaal negen personen. Er zijn drie lengtematen beschikbaar. Het is zeer goed mogelijk om voor een zeer luxe uitvoering te opteren, in de Business Lounge-uitvoering zijn zes of zeven stoelen aanwezig, de voorste twee elektrisch bediend en voorzien van een massagefunctie.

De Ciroën ë-Spacetourer staat vanaf eind 2020 bij de dealers hier te lande. De prijs is nog niet bekend.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.