Amerikaanse Chevrolet Volt-eigenaren hebben gezamenlijk al meer dan 160 miljoen elektrische kilometers gereden sinds de verkoop van de auto precies twee jaar geleden startte. De gemiddelde Volt-eigenaar rijdt meer dan 65 procent van de tijd in de volledig elektrische stand, waarbij de benzine-aangedreven generator alleen voor langere trips wordt gebruikt.

Door de Volt regelmatig op te laden rijden Volt-bezitters gemiddeld 1.448 kilometer of anderhalve maand tussen twee tankbeurten. Veel Volt-rijders komen al snel verder dan dat gemiddelde. Andrew Byrne uit Los Angeles is er één van.

“Omdat ik dagelijks geheel elektrisch rijd, hoef ik enkel benzine te tanken voor langere trips,” verklaart Byrne. “Op mijn laatste tank brandstof heb ik 3.057 kilometer gereden.”

Afgaand op schattingen van de U.S. Environmental Protection Agency en vergeleken met de gemiddelde nieuwe auto die in de USA wordt verkocht, besparen Volt-eigenaren ieder zo’n $1.370 per jaar aan brandstofkosten.

De 19,7 miljoen liter uitgespaarde brandstof staat gelijk aan $21 miljoen aan Amerikaanse brandstofkosten op basis van $4 voor een gallon premium benzine ofwel meer dan twee supertankers vol brandstof.

In Europa won de Chevrolet Volt afgelopen maart de ‘Auto van het Jaar’ titel. Gedurende de eerste 80 kilometer rijdt de Volt geheel emissievrij door gebruik te maken van de volle acculading aan elektriciteit in zijn 16,50 kWh lithium-ion batterij. Wanneer de batterij leeg raakt, zorgt een benzine-aangedreven generator automatisch voor een vergroting van de actieradius met nog eens 500 kilometer op een volle tank.

In juli stond het aantal e-kilometers nog op 65 miljoen.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Zo zie je maar dat dit wél kan werken! Het lijkt alleen alsof in Nederland veel mensen de Ampera (de EU Volt) misbruiken voor enkel de 0% bijtelling.

In de VS lijkt het toch alsof meer mensen deze auto kopen omdat ze echt brandstof willen besparen.

Het is wel duidelijk dat je het dus kan met dit soort type auto’s, het ligt alleen volledig aan de gebruiker (wow, dat was een open deur in trappen!)

Op autoblog.nl stond er al een bericht dat de benzine prijs daalt doordat er minder vraag is, als we allemaal dit soort auto’s gaan rijden dan kunnen we de vraag flink laten zakken en daarmee dus ook de prijs.

Dat kan alleen weer een raar effect hebben dat mensen minder om het verbruik gaan geven omdat de prijs gedaald is van benzine. Right!

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.