Chevrolet Volt 2016
Veel technische details liet Chevrolet achterwege bij de introductie van de tweede generatie Volt begin dit jaar, nu komen ze met details over de actieradius en het verbruik.

Heb je de accu’s van je Volt netjes opgeladen en vetrek je met een volle tank van huis, dan kom je na 420 mijl, omgerekend 676 kilometer, met een lege tank en lege accu’s langs de kant van de weg te staan. Op enkel elektriciteit kom je maximaal 85 kilometer ver.

Een 1.5-liter benzinemotor wekt via een generator stroom op voor de elektromotoren, al kan deze in sommige situaties ook direct de wielen aandrijven. De Volt is daarmee zowel een parallele als een seriƫle hybride, al is het voor de bestuurder niet merkbaar of de benzinemotor wel of niet de wielen aandrijft. Ondanks het iets toegenomen slagvolume van de motor (de eerste Volt had een 1.4), is het blok iets zuiniger geworden.

Dat resulteert in een gecombineerd verbruik van 2.7 liter per 100 kilometer, 0,2 liter zuiniger dan voorheen. Overigens werd dat verbruik in de praktijk vaak niet gehaald, maar dat is uiteraard volledig afhankelijk van het gebruik van de auto. Wie voornamelijk zeer korte ritten rijdt en netjes zijn auto aan de laadpaal hangt, kan zelfs zuiniger uit zijn.

Vooralsnog zijn er geen plannen om de Volt ook in Europa te gaan verkopen. Chevrolet is sinds enkele jaren niet meer op de Europese markt te vinden en een Opel- of Vauxhall-versie komt er waarschijnlijk niet door een gebrek aan succes van de eerste generatie.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.