Integratie van hardware en software, om het laden zo goed als mogelijk te laten verlopen.

Bij een “domme” lader is niemand gebaat, dus er wordt werk gemaakt van slimme laders, waar software op de achtergrond soms haast ongemerkt meer dan zinvol werk levert.

ChargePoint Express Plus bestaat uit modules die het mogelijk maken om een laadoplossing precies toegesneden te krijgen op de eigen wensen. Het is mogelijk om per Power Block maximaal vijf modules te plaatsen, voor onderverdeling van 200 kW. Uiteraard is er geen beperking van één Power Block per locatie. Om het allemaal zo eenvoudig mogelijk te maken, is uitgebreide software voorhanden. Bijvoorbeeld Fleet Depot Software, die berekent wanneer opgeladen moet worden en hoeveel stroom nodig is per voertuig. Maar eigenlijk is voor iedere gebruiker software beschikbaar, om zoveel mogelijk inzicht te krijgen.

Verder wordt uitgebreide ondersteuning beloofd en gesteld dat ChargePoint acuut optreedt bij storingen. Een holistische benadering van het opladen van elektrische voertuigen, foutloos en hulpvaardig? Mooier kan haast niet, zeker nu wagenparken van tientallen voertuigen plots worden geëlektrificeerd. Het is te hopen dat de praktijk niets anders uitwijst.

“ChargePoint maakt een naadloze ervaring van de transitie naar elektrificatie, met een dienstenaanbod dat software-gedefinieerde hardware combineert met ondersteuning die voldoet aan de operationele behoeften van ieder type wagenpark. De succesvolle elektrificatie van een wagenpark vereist geoptimaliseerde, aanpasbare en schaalbare oplossingen die van planning tot implementatie voldoen aan alle specifieke eisen. ChargePoint biedt daarvoor het meest complete dienstenaanbod op de markt.” Zo meldt Bill Loewenthal, onder-chef producten bij ChargePoint.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.