Een Carver, het ding dat diagonaal door de bocht snelt.

De oer-Carver was een personenwagen, inmiddels is Carver een bromfietsachtige met elektrische aandrijving geworden. Normaal gesproken kan er één persoon voorin en één person achterin plaatsnemen, soms is het handiger als er enige vracht mee kan worden getorst.

Met die laatste gedachte is de Carver Cargo ontwikkeld. Er is namelijk 500 liter aan geïsoleerde vrachtruimte beschikbaar, naar wens met actieve koeling of verwarming. Voldoende ruimte voor de nodige etenswaren, enige pakketten of wat dan ook. Uiteraard is het kleine stadsbusje vooral geschikt voor binnenstedelijke distributie, dat treft want stadslogistiek dient vanaf 2025 emissievrij uit te worden gevoerd.

De Carver Cargo heeft net als de reguliere Carver één elektromotor per achterwiel, elk goed voor 2 kW (3 pk) en 150 Nm aan koppel. Het accupakket heeft een capaciteit van 5,4 kilowattuur, de fabrikant raamt het rijbereik op 100 kilometer. De topsnelheid is 45 km/u. Een bromfietsrijbewijs is voldoende om hiermee de openbare weg op te mogen.

Uniek aan het voertuig is de kantelhoek van maximaal 40 graden bij het nemen van bochten. Dat levert zowel een vermakelijk rijgedrag op als een hoge mate van stabiliteit.

Een aanschafprijs is nog niet bekend gemaakt. De grootste concurrent van de Carver Cargo is de Renault Twizy Cargo.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.