BYD Tang
En dat is een ambitieus streven, zeker als je weet dat er in het eerste half jaar 20.000 elektrische en plug-in hybrides zijn verkocht.

Toch heeft BYD reden om aan te nemen dat de verkopen nog flink zullen stijgen, aldus insideEVs. Momenteel is de BYD Qin, een plug-in hybride sedan, goed voor ongeveer 80 procent van de stekkerautoverkopen. Deze is sinds eind 2013 op de markt en laat tot nog toe elke maand nog een stijging in de verkopen noteren. Het lijkt er echter op dat de rek er nu een beetje uit is en dat de verkopen min of meer constant zulle blijven.

Vanwaar verwacht BYD dan in het tweede half jaar bijna twee keer meer stekkerauto’s te verkopen dan in de eerste helft? Vanwege de BYD Tang. Deze plug-in SUV ziet er goed uit (zie foto hierboven), herbergt moderne plug-in techniek en accelereert in minder dan vijf seconden(!) naar de honderd. Deze staat pas net bij de dealers, maar lijkt het volgende succesnummer van BYD te worden.

Hoewel BYD nog nauwelijks voet aan de grond heeft in Europa, is het absoluut een speler om rekening mee te houden. Momenteel richt het merk zich buiten China vooral op personenvervoer. Zo rijden er op Schiphol en andere Europese luchthavens al elektrische BYD-bussen en rijden er in diverse steden –waaronder Rotterdam– elektrische BYD E6-taxi’s.


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.