Bugatti zou bezig zijn met een nieuw topmodel op basis van de huidige Veyron. Een waanzinnige hypercar waarbij het brandstofverbruik uiteraard van ondergeschikt belang is en vooral naar de enorme vermogenstoename wordt gekeken. Volgens berichten krijgt deze auto namelijk een bizarre 1.600 pk mee. Dit zou echter niet alleen van een verbrandingsmotor afkomen.

De vermeende SuperVeyron zou ten eerste op een flink dieet worden gezet. Door het toepassen van nóg meer koolstofvezel geeft de weegschaal straks 1.600 kilogram aan, een besparing van maar liefst 250 kg. Dankzij het gestegen aantal pk’s – van 1.200 in de Veyron Supersport naar 1.600 in de SuperVeyron – wordt hierdoor een pk/gewichtsverhouding van 1:1 bereikt. Dat zou een zeer optimistische acceleratietijd van 0 naar 100 km/u in 1,8 seconden moeten opleveren. Bovendien stijgt de topsnelheid volgens geruchten naar een fenomenale 463 km/u.

Om het Veyron-vermogen met 400 pk te laten stijgen wordt onder meer onderzocht of het W16-blok van 8,0 naar 9,6 liter kan worden opgeboord. Daarnaast kijkt het merk continu naar de implementatie van nieuwe technologieën. Bugatti-ingenieur Jens Schulenburg zei daarover tegen AutoExpress het volgende:

“We are working on the next super-sports car. The big challenge will be reducing weight – we are looking at some incredible technologies, such as wheels made entirely from carbon fibre. We’re considering hybrids, too.”

Het is nu de vraag in welke vorm Bugatti hybridetechniek zou willen toepassen. Louter KERS (Kinetic Energy Recovery System) voor extra kracht bij acceleratiemomenten, of een of meerdere elektromotoren aan boord die in de aandrijflijn worden verwerkt, en in verbinding staan met een lithium-ion batterij.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

ja maar wat ik me dan afvraag is hoe het zit met het gewicht dat de batterijen met zich meebrengen. ‘Kers’ is een methode dat ze zonder enige twijfel zullen toepassen, maar ik denk persoonlijk dat ze met iets rationelere ideeën moeten komen, zoals bijvoorbeeld een manier om de warmte die verloren gaat op te vangen (want benzinemotoren hebben slechts een rendement van pak ‘m beet 30%. dus het blok van de veyron levert in principe 3000 pk, waarvan 2000 pk verloren gaat als warmte en maar slechts 1000 echte pk’s beschikbaar zijn. ik denk dat als ze daar wat aan zouden kunnen doen, ze al een heel eind op de goede weg zijn.

Op naar de sterren, en daar voorbij!!

Even dit als impulsieviteit, waarom niet ineens geïoniseerde pulsartechnologie toepassen, met kernfusie als brandstof . . .

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.