Bosch
’s Werelds grootste toeleverancier voor de automobielindustrie, het Duitse Bosch, heeft aangegeven dat ze in 2025 verwachten dat 155% van alle nieuwe auto’s op z’n minst hybride zijn, dan wel volledig elektrisch.

Bosch deed de uitspraak volgens Inside EVs tijdens het Car Symposium in Bochum. Ze verwachten dat hybride-aandrijflijnen de standaard gaan worden voor SUV’s en dat 15 procent van alle nieuwe auto’s in 2025 een deels dan wel volledig elektrische aandrijflijn hebben. Interessant is ook de voorspelling over de daling van prijzen en stijging van capaciteit van accu’s. Bosch verwacht namelijk dat al in 2020 de prijzen van accu’s zijn gehalveerd terwijl de energiedichtheid van deze packs juist zal verdubbelen.

Als toeleverancier voor de automobielindustrie, is Bosch ook actief als het gaat om duurzame oplossingen. Zo ontwikkelen ze onder andere laadstations. In Duitsland zou zelfs 80 procent van alle laadpalen draaien op door Bosch ontwikkelde software.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk teleurgesteld in autofabrikanten behalve Tesla, nissan en BMW. De technologie is aanwezig dus waarom niet veel meer inzetten op elektrisch. Als autofabrikanten komen met Ev’s dan komen er vanzelf oplaadpunten bij.

Wat vinden jullie daarvan?

Veel toeleveranciers hebben eerst de kat uit de boom gekeken. Dat geldt in sterke mate voor Bosch, die net als de overige Duitse bedrijven tot halverwege vorig jaar dachten dat het niets zou worden met elektrische auto’s.

Er was wel veel “slideware” en er werden ook concepts getoond, maar de overtuiging dat er ook echt wat moest gebeuren ontbrak.

Ik heb stukken onder ogen gekregen waarop de Duitse, Franse en Japanse fabrikanten aangaven dat ze zo goed bezig waren. Er werd hoog opgegeven over de dagelijkse bruikbaarheid, bagageruimte, rijeigenschappen en range.

In het hele stuk echter niet 1 verwijzing naar Tesla. Gewoon eng om te zien hoe ze probeerden om de ogen te sluiten voor wat er aankwam. (Of eigenlijk al was…)

Goed om te zien dat ook de Duitse autofabrikanten en hun toeleveranciers nu langzaam bijdraaien. Ik hoop dat ze nog op tijd om kunnen schakelen, voordat alle techbedrijven zich op hun markt gestort hebben. (Samsung, Apple, Panasonic, etc…)

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.