BMW iNext
Ook de Bayerische Motoren Werke doet mee en komt sneller dan beraamd met modellen met aandrijflijnen die uitstootarm zijn, of zelfs helemaal geen directe schade aan het milieu berokkenen.

Een BMW met een zescilinderlijnmotor en Standardantrieb – een Duitse manier om achterwielaandrijving mee aan te duiden – is iets uit een grijs verleden, want ook een voorheen allicht wat conservatieve autobouwer gaat met zijn tijd mee. Plugin-hybrides en volledig elektrische auto’s moeten er komen. Rap en veel. Dat wordt bewaarheid. In het jaar 2023 wil BMW 25 auto’s aanbieden die onder een van beide noemers vallen, twee jaar eerder dan aanvankelijk de bedoeling was.

Topman Harald Kr├╝ger verwacht dat de verkopen van (deels) elektrische auto’s jaarlijks met een derde toenemen. Nu nog leunt BMW sterk op de i3, maar dat verandert snel. Nog dit jaar start de productie van de volledig elektrische Mini. In 2020 volgt de BMW iX3, een jaar later is het de beurt aan de (vermeend) avantgardistische BMW iNEXT en de BMW i4.

Ook zorgt BMW ervoor dat het relatief eenvoudig is om erkende verkooptoppers te voorzien van een plugin-hybride aandrijflijn, door te werken met makkelijk uitbreidbare batterijmodules. Een schaalbare oplossing om het wat modieus te brengen.

Een recent voorproefje op de toekomst van het merk is de BMW Vision M Next, is deze beoogde opvolger van de BMW i8 wel volledig elektrisch??

Beeld: BMW Vision iNext, nu nog een concept car


Meer lezen over: , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

ix is toch een modelnaam van Hyundai? Weet niet of BMW daar zomaar mee weg komt. De ix35 bestaat nl. al een tijdje

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.