BMW i3 ladend
Het aantal plugin-hybrides en volledig elektrische auto’s bij het merk neemt toe, voldoende accupakketten zijn een bittere noodzaak.

Uiteraard is dit iets van de langere termijn, BMW heeft bijvoorbeeld de capaciteit van de eigen accufabriek al vergroot en zorgt ervoor dat de werkomstandigheden in de mijnen waar de grondstoffen worden gewonnen zo optimaal als mogelijk zijn. Want accupakketten moeten er blijven komen.

Vanuit die gedachte is er een contract ter waarde van 1 miljard euro getekend met het Chinese bedrijf CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd). Met dat geld kan er een nieuwe batterijfabriek worden gebouwd, hier zullen accupakketten voor de Europese markt worden geproduceerd. De fabriek zal ook ergens in Europa worden gebouwd. Momenteel wordt er naar een locatie gezocht. De voorkeur van BMW gaat uit naar Erfurt, in het oosten van Duitsland.

Vorig jaar heeft CATL voor 11,85 GWh aan accu’s verkocht, meer dan welk ander bedrijf dan ook. Alle BMW’s krijgen de beschikking over verschillende aandrijflijnen. Hetzelfde model kan dan zowel worden aangeboden met een verbrandingsmotor als met een (deels) elektrische aandrijflijn. Een van de eerste auto’s die de elektrificatiegolf ondergaat is de BMW iX3. (Via: reuters.com)


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.