BMW i8
BMW durft niet concurrent Porsche achterna te gaan in het creëren van een volledige elektrische supercar. Het merk speelt op safe en blijft bij de hybride constructie voor de i8.

Recent sprak Máté Petrány van Jalopnik met het hoofd van BMW’s i-devisie, Henrik Wenders. Daarin kwam naar voren dat de volgende i8 gewoon een hybride zal zijn. De reden hiervoor is dat BMW de i8 gebouwd heeft op basis van een hybride constructie en zich liever focust op het verbeteren van dit platform dan een geheel nieuw platform te ontwikkelen voor de groene supercar.

Een andere belangrijke reden dat BMW kiest voor de hybride constructie is simpelweg gewicht. Een volledige elektrische supercar met batterijen voegt een hoop gewicht toe wat negatieve gevolgen kan hebben voor de rijervaring.

De Duitsers investeren geld in het doorontwikkelen van het huidige platform voor de i-modellen in combinatie met lichtgewicht materialen zoals CFRP. Materiaal dat ruimschoots aanwezig is in de huidige i8 en dat we onder andere teruggaan zien in de nieuwe 7 serie.

Wanneer we de nieuwe/gefacelifte i8 kunnen verwachten is nog onduidelijk. Wat zeker is, is dat BMW niet kiest voor een volledige elektrische setup maar doorborduurt op de plug-in hybride constructie met lichtgewicht materialen in combinatie met een laag brandstofverbruik.


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Vrij vertaald: we kunnen het niet (een pure EV mét veel range bouwen) dus we modderen lekker door met hybride…

Heeft mijn inziens niets met modderen of durven te maken. Een hybride is lichter en je hebt het voordeel dat je nog een motorgeluid hebt wat mijn inziens voor een sportwagen zeker een voordeel is. Lijkt me gewoon een weloverwogen keuze te zijn met zijn eigen voor en nadelen.

Een volledige elektrische auto hebbe ze trouwens al onder de i3 (waarbij de Leaf echter toch de betere keuze leek in autoreviews).

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.