BMW i3 en i8
Heeft een elektrische auto de toekomst, of wordt het toch de waterstof-brandstofcel? BMW wil zich niet toeleggen op een enkele alternatieve aandrijflijn en overweegt om een waterstofauto in productie te nemen.

De BMW waterstofauto, die mogelijk ‘i5’ gaat heten, krijgt een aangepaste versie van de brandstofcel die in de Toyota FCV ligt. Nu Honda en Toyota met deze vorm van aandrijving komen, staan de Duitsers te trappelen om ook met deze ontwikkelingen mee te doen. Immers, BMW kan niet achter blijven op de Mercedes B-Klasse F-Cell. Ook Audi komt met een waterstofauto, de A7, die naar verwachting in Los Angeles zal worden onthuld.

Het delen van een aandrijflijn is de eerste stap van een gezamenlijke onderneming van BMW en Toyota om de ontwikkelingskosten zo laag mogelijk te houden. Het tweede project, een platform voor een achterwiel aangedreven sportauto, schijnt ook al vorm aan te nemen. Een leuke combinatie?


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.