Want ook elektrische auto’s ontkomen niet aan die mid cycle update.

Om meteen maar even het futuristische uiterlijk van de i3 (rijtest) te behandelen: dat blijft ongewijzigd. Blijkbaar vond BMW het (semi-)elektrische autootje nog fris genoeg ogen en beperken ze zich tot technische updates. Zo komen er onder meer een tweetal extra uitvoeringen, momenteel kun je kiezen uit een volledig elektrische i3 of een exemplaar met range extender.

Momenteel herbergt de i3 accupacks met een totale capaciteit van 21,8 kWh en 60 Ah, waarvan 18.8 kWh bruikbaar. Al eerder werd bekend dat BMW zou werken aan een grotere accu, nu weten we dankzij BMWBlog in welke richting we moeten denken: 94 Ah, ofwel ruim anderhalf keer de capaciteit van de huidige accu’s. Daarmee moet de theoretische range van 190 kilometer naar 300 kilometer kunnen toenemen, al ligt de range in de praktijk een heel stuk lager.

Dit nieuwe accupack komt overigens niet in plaats van de huidige, maar wordt als extra variant leverbaar. En variant nummer vier? Dat is deze zelfde i3 met extra juice én een range extender. Zo simpel kan het zijn.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het blijft een lelijk hok imho.

Ik vind de I3 maar niks… (qua uiterlijk)

I3M met de aandrijflijn van de I8 ik ben voor

@ko3n: aandrijflijn? Zoals? Watvoor aandrijflijn heeft de i8!dan?

hopelijk wordt hij dusdanig gewijzigd dattie een beetje om aan te gluren is!

De normale.. Eentje met extra sap.. Een met range extender..
*telt vingers*.. Wat is de vierde versie dan?

@lambo4all: ohh.. Eentje zonder extra sap mét range extender. *schouder klopje*

@lambo4all: mét extra sap én range extender 😉 Hoewel mij dat eigenlijk een beetje overdreven lijkt. Extra sap zou range-anxiety moeten verhelpen en met die extra accu’s ook extra zwaar…

@vroaaar: Iets meer vermogen van de elektromotoren, maar dan is ie misschien wat onzuiniger. Met range extender, maar dan wel een die niet klinkt als een grasmaaier. Blok van de K1600 GT, bijvoorbeeld. Ja, en dan heb je dus ook een iets grotere tank nodig 😉

Na 18 jaar eindelijk weer eens chique vernieuwende auto van BMW ..
In de tussen tijd was het teren op de enorme successen van de e39 en e46 ..

Vernieuwend? Zowel de e39 als de e36 waren goed doorontwikkelde modellen die op de leest van de e39 en e34 verder gingen,zeker niet verniewend.

Niets mis met de i3, alleen het bereik valt tegen.
Met de grotere 94 AH accupack en range extender zou dan 300-400 km mogelijk moeten zijn en dan hopen op dichter bij de 400 dan 300.

nou, mooi. Daag!!!

Wanneer komt de m versie?

Vind ze steeds leuker worden , tijd voor een update dus om dat gevoel weer weg te krijgen..

Goede ontwikkeling als grotere accu voor prijs huidig model wordt aangeboden, ben benieuwd of BMW dit haar klanten gunt!

Doe die achterste raamlijn recht (horizontaal) en ik wil hem wel..

@tjorque: De achterste raamlijn is lager zodat kinderen achterin meer zien.

Snap echt niet dat zon lelijk vaag uitziend ding door de bmw bazen word goedgekeurd, echt gruwelijk lelijk dat ding.. Bmw prius

Totaal onbruikbaar in z’n huidige vorm. Met een iets grotere accu iets minder onbruikbaar, maar het blijft een belachelijk ding met teveel beperkingen en concessies voor een te hoge prijs.

Het blijft een lelijk ding

Als je het mij vraagt technische gezien de beste elektrische auto van het moment. De range extender met kleine tank erbij voor uitzonderlijke situaties is ook iets wat je bij andere merken niet terug vind. Weet eigenlijk niet of de restwarmte van de range extender ook gebruikt wordt om de auto te verwarmen.

De Telsa is natuurlijk heel leuk, maar gewoon veel te zwaar (en te groot). Renault heeft een achterlijke batterij lease constructie en EV’s van Nissan zijn saai en traag.

Jammer dat bmw het nog steeds niet aandurft om een 100% EV op de markt te brengen, nu blijft het een tussengeval. Wel vind ik de i-series de enige interessante modellen van het (behoorlijk arrogante) merk, de rest is alleen meer van hetzelfde

@fit4fun: de i3 is een 100% EV… Mits je kiest voor de versie zonder extender

Ik ben vooral benieuwd naar de volgende generatie. Gaan ze durven zo’n gewaagd design doorzetten, of gaat het evolueren naar een braver, conservatiever uiterlijk.

Ook belangrijk, en mss belangrijker, welke prijs zal die opvolger dragen. In theorie zou het ding goedkoper moeten worden…

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.