BMW 1-serie
Allicht een tikje saaier dan de huidige BMW i3, maar wel een verstandige zet van het merk uit Beieren.

Er lijkt nog enig geduld te moeten worden betracht, maar uiteindelijk is er ook voor BMW geen ontkomen aan. Door de keuze voor een platform dat geschikt is voor verschillende aandrijfvormen, is het een vrij eenvoudige zaak om (veel) elektrische auto’s te bouwen. Als er aan voldoende accupakketten te komen valt.

De BMW i1 is allicht de auto waaraan de markt de meeste behoefte heeft. Relatief compact, hopelijk een spaarzame omgang met de energie en vrij betaalbaar. Zolang de vormgeving niet te afstotelijk wordt – zuivere lijnvoering hoeft van BMW niet langer te worden verwacht – kan het haast niet anders dan dat dit een succes wordt op de zakelijke markt. Het merkimago is onverminderd sterk, een “premium” auto geeft er blijk van het te hebben gemaakt. Voor iedereen die in dat soort dingen gelooft toch zeker. De BMW i1 moet voor 2021 op de markt komen.

Hoofd van BMW i, Robert Irlinger meldt ten overstaan van Auto Express dat de flexibele architectuur het mogelijk maakt om ook beter betaalbare en kleine elektrische auto’s te ontwikkelen. Voorwielaandrijving wordt niet uitgesloten, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving evenmin. Met andere woorden, het complete modelgamma valt te elektrificeren

De aantocht van de BMW iX3 is eveneens zeker, net als die van de BMW i4. De eerste is een afgeleide van de suv X3, de tweede een vierdeurssportcoupé die verwant is aan de 4-serie Gran Coupé. Concept Vision iNEXT, compleet met monstrueuze nieren, zal minder uitbundig worden als productieversie en gaat waarschijnlijk de verkooplijsten in als iX5.

Beeld: BMW 1-serie van de huidige generatie


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.