BMW Group heeft de nieuwe elektrische BMW i3 in Amsterdam aan de internationale pers voorgesteld. De BMW i3 wordt onder andere middels een geselecteerd aantal BMW i-agenten verkocht. In Nederland zijn deze vestigingen uitgerust met EV-Box laadzuilen.

De afgelopen maanden hebben BMW Group Nederland en EV-Box nauw samengewerkt om de BMW i-agenten van de laadinfrastructuur te voorzien en het energiemanagementsysteem in te stellen. De zuilen kunnen worden aangesloten op het publieke laadnetwerk (“CIR”). Hiermee worden de laadkosten automatisch verrekend met de gebruiker. Voor dit laatste zijn de laadzuilen aangesloten op het unieke EV-Box BackOffice systeem.

De zuilen zijn volledig in BMW i huisstijl uitgevoerd en voorzien van twee laadpunten. Binnenkort gaat ook een aantal BMW servicepunten gebruik maken van EV-Box laadinfra.

EV-Box is de Nederlandse producent van laadstations voor het laden van (semi) elektrische auto’s (EV’s) en is vanaf het eerste uur in deze markt actief. EV-Box ondersteunt haar klanten in het ontzorgen in de realisatie van oplaadfaciliteiten, zowel thuis als op het werk. Het bedrijf zegt technisch voorop te lopen met een BackOffice en SmartManagement, inclusief een automatisch afreken- en factuursysteem. Het volledige productieproces van de EV-Box oplaadstations vindt plaats in Nederland.

De volgende autobedrijven zijn aangesteld als BMW i-agent:
· BMW Amsterdam, Amsterdam
· Renova, Breda
· BMW Den Haag, Den Haag
· Van Laarhoven, Eindhoven
· Broekhuis Oost, Enschede
· Keram, Maastricht
· F. Breeman, Rotterdam
· Ekris, Utrecht
· Dusseldorp, Zwolle


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.