Er is naarstig gezocht naar mogelijkheden om meer accupakketten te kunnen maken.

BMW is een merk dat niet met veel overtuiging kiest voor elektrisch rijden. De BMW i3 was een ijzersterk begin, na die compacte en zeer doorwrochte ev is het te lang stil gebleven. Inmiddels is duidelijk geworden dat wordt ingezet op veel verschillende aandrijflijnen per model, dat betekent alsnog dat in de nabije toekomst de nodige elektrische BMW’s kunnen worden verwacht en nog meer plugin-hybrides. Uiteraard moeten al die auto’s van een accupakket worden voorzien.

Uiteraard is het zaak om de productiecapaciteit op orde te hebben. Vanaf 2021 zullen in Leipzig ook batterijmodules voor hoogvoltage-accupakketten worden gemaakt. Het gaat om een investering van 100 miljoen euro en een fabrieksoppervlak van 10.000 vierkante meter, uiteraard als deel van de huidige productiefaciliteiten in Leipzig. In de Oost-Duitse plaats wordt de BMW i3 uiterst duurzaam geproduceerd en voorheen werd hier ook de BMW i8 gemaakt.

De batterijcellen worden door BMW extern ingekocht. De accupakketten worden behalve in Leipzig vervaardigd in Dingolfing (Duitsland), Spartanburg (VS) en Shengyang (China).


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.