Twee jaar geleden besloten BMW en Toyota samen te werken aan hybride sportauto’s. Dit lijkt nu zijn vruchten af te werpen.

Vanwege de hoge ontwikkelingskosten van een lichtgewicht hybride auto, voorzien van de nieuwste materialen en hybride technologie├źn, zal de prijs zich bevinden in het gebied van de V10-aangedreven Lexus LFA. Dit is nog altijd goedkoper dan de hybride supercars van Porsche, McLaren en Ferrari, maar duurder dan de Toyota Supra-opvolger waar eerder over werd gesproken.

Waarschijnlijk zal Toyota de hybride aandrijflijn voor hun rekening nemen, terwijl BMW zich buigt over de koolstofvezel carrosserie. De Japanners hebben ervaring op kunnen doen met de V8-aangedreven Lexus LS 600h, en mag momenteel de slijtvastheid de uit koolstofvezel getrokken BMW i8 testen nabij de Fuji vulkaan.

Het motorenaanbod kan zowel Duits als Japans zijn. Beide fabrikanten hebben grote benzinemotoren die de basis kunnen vormen van een vermogensgerichte hybride. (Via Motoring)


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Hmmm, een V8 hybride i8 klinkt mij een stuk plezieriger in de oortjes dan die 3 cilinder.
Die 3 cilinder zou het leuk doen in een Smartje maar in een supercar is het toch wat karig.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.