BMW i3 bij MAS Antwerpen
Een samenwerkingsverband om de elektromobiliteit in België vooruit te helpen.

Ook energiebedrijf Engie is van de partij. De drie bedrijven werken samen aan WE-EV, een deelnetwerk van laadpunten bij bedrijven. Het aantal beschikbare laadpalen moet snel toenemen en daarmee de hoeveelheid BMW i3’s, Renault ZOE’s en Kangoo ZE’s. Want het kan in België beslist beter met de infrastructuur voor elektrisch rijden.

Het streven is een aantal van 500 laadpunten in 2018. Rond 2020 moeten het er 2.000 zijn, of een laadpaal per 15 km2. Dat aantal komt bovenop de publieke laadpunten. Helaas is het bij WE-EV alleen voor leden mogelijk om op te laden, dat zijn dus medewerkers van de bedrijven waar de oplaadpunten zijn geplaatst. Die zweem van exclusiviteit betekent dus dat er niet zomaar met een willekeurige laadpas kan worden opgeladen en is niet ideaal om de elektromobiliteit vooruit te helpen. De argeloze vertegenwoordiger op bedrijfsbezoek heeft weinig aan dit initiatief, of moet overal en nergens om een laadpas gaan vragen.

De installatie wordt verzorgd door Engie, eigenaar van EV-Box. Dus valt wel te raden welke laadpunten worden geïnstalleerd. WE-EV biedt een app, een laadpas, zorgt voor de facturatie en biedt een klantenservice. Opladen kan zowel met de laadpas als de app.

Foto: BMW i3 op een publieke laadlocatie, het Museum aan de Stroom in Antwerpen


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.