Sarolea SP7
Met als ultieme doel op het podium te komen van de elektrische versie van de befaamde Isle of Man’s Tourist Trophy: de TT Zero.

Dat ging vorig jaar nog helemaal mis, toen de Saroléa SP7 op 0,37 seconden de kwalificatielimiet niet haalde. Daarnaast was er simpelweg een gebrek aan snelheid, waar de SP7 een ronde aflegde met gemiddeld 150 km/u, deed de winnende elektrische motor dat met net geen 190 km/u, zo schijft Autoblog.com.

Door meer carbon, titanium en 3D-geprinte onderdelen te gebruiken, weegt de Saroléa met 190 kilo net iets minder dan de fiets van vorig jaar. Door een gewijzigd ontwerp ligt ook het zwaartepunt lager en heeft de berijder een betere positie. Belangrijkste verschil is echter de elektromotor. Deze heeft minder vermogen -150 pk tegenover 180 pk vorig jaar- maar het koppel nam van 400 Nm toe tot liefst 900 Nm. Daarmee snelt de SP7 in 2,8 seconden naar de 100 km/u en kan een top bereikt worden van 270 km/u.

De TT Zero maakt sinds 2010 onderdeel uit van de legendarische Isle op Man TT. Deze wordt traditiegetrouw begin juni verreden op het ruim 60 km-lange stratencircuit. Alleen rijden de e-bikes maar één ronde in plaats van zes.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.