Dat biedt hoop voor Nederland? Het zou de concurrentiepostitie van deze ev aanzienlijk verbeteren.

De Nissan Leaf is een vaste waarde in het segment der elektroauto’s, maar heeft wellicht wat last van de wet van de remmende voorsprong. Eén van de eerste kan nooit de beste zijn, toch? De concurrentie wordt steeds steviger, dus het helpt hoe dan ook als de vraagprijs omlaag gaat.

Precies dat laatste is in Duitsland gebeurd. Er is een nieuwe instapversie, de Nissan Leaf Visia en die is uitsluitend met het kleinste accupakket beschikbaar. Qua uitrusting is er weinig te klagen, cruise control en klimaatregeling zijn aanwezig, net als zaken als led-dagrijverlichting en een dodehoekassistent. De obligate chademo-snellaadaansluiting is niet wegbezuinigd, zodat het 40 kilowattuur-accupakket voldoende snel kan worden bijgeladen. Een kleine concessie die moet worden gedaan, is het aanvaarden van de stalen velgen met wieldoppen, of er moet als de wiedeweerga worden besloten om toch een setje lichtmetaal te laten monteren. Een radio is aanwezig, een navigatiesysteem niet. Op zijn zachtst gezegd wat onhandig. Dit alles is in Duitsland verkrijgbaar voor een prijs van € 29.990.

In Nederland is de Nissan Leaf Acenta de goedkoopste, die staat voor een bedrag van € 36.990 in de prijslijst. Reken bij een Acenta op zaken als lichtmetalen velgen, een dab-radio, navigatiesysteem en een adaptieve cruise control. Weinig reden tot klagen aldus.

Of er in Nederland ook een scherp geprijsde, zeer concurrerende versie van de Nissan Leaf komt is de vraag. Eerder verschenen overigens berichten dat Nissan Europa zou verlaten, berichten die vrijwel onmiddellijk zijn ontkracht.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.