Snellaadservice van NIO
Wanneer er geen oplaadpunt in de buurt is, de luiheid of hooghartigheid van dien aard is dat de handen niet worden vuilgemaakt en de stekker niet zelf in de laadaansluiting wordt gestoken, of bij overmatige drukte. Er zijn excuses te bedenken voor iets dat service kan worden genoemd.

Ooit was het tankstation met bediening aardig gebruikelijk. Maar tijden veranderen. Zelf doen heeft gaandeweg aan populariteit gewonnen. Uiteraard steekt iedereen eenvoudigweg zijn laadkabel zelf in de laadaansluiting van de auto en in de laadpaal, wanneer we het hebben over een normaal publiek laadpunt. Maar dat hoeft niet.

Nieuwkomer op de ev-markt NIO zet in China ettelijke busjes in met daarin een tweetal dikke batterijen met elk een capaciteit van 70 kilowattuur. Het busje is trouwens een Maxus EV80. Daarmee komen ze graag auto’s van het eigen merk opladen, of andere auto’s. Wordt er een NIO opgeladen, dan zou er na 10 minuten 100 kilometer aan rijbereik zijn gewonnen.

Omgerekend wordt er ongeveer 21 euro gevraagd voor het opladen. Dat kan worden gedaan zonder dat de eigenaar bij zijn auto aanwezig is, zolang het mogelijk is om de auto op afstand te openen. De ANWB levert in Nederland een gelijkwaardige service, maar alleen als alle waarschuwingen professioneel zijn genegeerd en er absoluut geen energie meer in het accupakket zit. Als de auto dus is stilgevallen, dan kan de pechdienst langskomen met een busje met een mobiele lader. BP heeft overigens ook mobiele snellaadeenheden, die er vooral lijken te zijn gekomen om geen enorme investeringen in snelladers te hoeven doen. Deze dingen staan bij een paar brandstofpompen. (Via: electrek.co)

Foto: Reddit (JayinShanghai)


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.