The New Motion
AutoBinck neemt een substantieel belang in The New Motion. Dat meldt de internationale automotive groep vanuit het hoofdkantoor in Den Haag. Deze stap luidt tevens de start in van een nieuwe divisie, genaamd Smart Mobility. Hierin bundelt AutoBinck haar initiatieven gericht op innovaties in de wereld van mobiliteit.

The New Motion, de in Amsterdam gevestigde Europese marktleider op het gebied van laaddiensten rond elektrische auto’s, geldt als een van de nieuwe spelers die bestaande businessmodellen doorbreken en nieuwe verdienmodellen ontwikkelen. Beide partijen zien de deelname als het begin van een langdurende strategische samenwerking, zegt Paul Zekhuis, CEO van AutoBinck.

Zekhuis: “AutoBinck heeft binnen Europa meer dan een eeuw ervaring op het gebied van mobiliteit en beschikt over een groot internationaal netwerk van auto-, lease- en onderdelenbedrijven. Binnen de mobiliteitsbranche doen zich momenteel tal van nieuwe ontwikkelingen voor. Als bedrijf willen we daarop inspelen. Een van die ontwikkelingen is die van elektrische mobiliteit met bijbehorende laadinfrastructuur. Onze investering in The New Motion is een belangrijke eerste stap om daarbij aan te sluiten.”

Met de deelneming van AutoBinck krijgt The New Motion een financiële impuls voor verdere expansie. Daarnaast kan de internationale uitbreiding worden versneld door gebruikmaking van het uitgebreide Europese netwerk van AutoBinck. The New Motion is Europees marktleider op het gebied van laadoplossingen voor elektrische auto’s. Ze hebben 20.000 slimme laadpunten geïnstalleerd en met de eigen laadpas hebben klanten toegang tot een internationaal netwerk van evenzoveel publiek toegankelijke laadpunten.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Nieuwe verdienmodellen right. We maken het laden bij onze publieke palen zo duur dat voor plugins het interessanter is om op benzine te rijden.

@kobus1967: Plugins mogen wat mij betreft ook gewoon worden verbannen van publieke laadpalen.

Toen de eerste laadpunt en in Nederland werden geplaatst, was RFID een van de weinige betaalbare opties (pinnen was enorm veel duurder en vereiste de uitgifte van een bonnetje). Onder andere door eisen van gemeentes werd interoperabiliteit doorgevoerd. Daardoor werd t administreren van transacties en toegangscontrole een steeds omvangrijker en duurder proces. In de tussentijd hebben banken ook niet stilgezeten en zijn er goedkopere en snellere oplossingen beschikbaar. Deze zouden de provider (abonnement verkoper) er tussenuit halen. Maar blijkbaar wil men nog niet aan deze technologieën voor publiek laden.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.