Nog niet zo lang geleden meldden we dat Audi de plannen voor een elektrische A2 en A1 e-tron heeft geschrapt. Met de Volkswagen e-Up! in het vooruitzicht, blijkt de streep niet definitief door het project te zijn getrokken.

In 2015 mogen we een A e-tron gebaseerd op de VW e-Up! verwachten. Of het hier zal gaan om een elektrische versie van de A1 of A2 is nog niet bekend, maar het staat vast dat het hier om een echte Audi zal gaan. Een gestileerde single frame grille, opvallende dagrijverlichting, horizontale achterlichten, een verbeterd interieur en een hoogwaardig infotainmentsysteem maken hem luxer dan de e-Up!.

Omdat er ook betere technologieƫn zullen worden toegepast, krijgt de A e-tron een actieradius van 200 kilometer. Ter vergelijking: de e-Up! komt 150 kilometer ver. Ook is de Audi met 114 pk en 270 Nm de sterkere van de twee. De 0 naar 100 km/u sprint moet in 9,3 seconden worden geklaard, met een top van 150 km/u. Met deze statistieken en een prijs van 30.000 euro gaat de A e-tron de strijd aan met de BMW i3.


Meer lezen over: , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Het voelt bij doe 3 aan of ze het met tegenzin doen. Mss zien ze het als een beging van minder winst door onderhoud en alles veel minder opleverd voor VAG/Audi/Mercedes.

@jehannus: Het probleem is dat een kleine auto net zo veel kost om te maken als een grote, maar niemand wil er evenveel voor betalen. Het duurt voor fabrikanten bij kleine auto’s dus langer voordat ze de kosten eruit hebben gehaald, vooral als het ook nog om een EV gaat. Elektrisch rijden wint het immers bij lange na nog niet van de fossiele brandstoffen.

@maru: Maar waarom verkoopt de Tesla Model S dan zo ontzettend goed?

De Volvo V60 plug-in hybride verkoopt ook ontzettend goed! De constructeurs moeten zich concentreren op het duurdere / grotere segment om EV’s te maken.

Wat de oude autoverkopers nog steeds niet begrijpen is dat hun doelgroepsegmentatie verouderd is waar het e-auto’s betreft. Andere argumenten spelen een rol bij de aanschaf. Je ziet dat onder de Tesla kopers mensen zitten die nog nooit meer dan 10k hebben uitgegeven aan een auto, maar nu opeens de business case zien, of deel uit willen maken van een nieuwe beweging. Audi/VAG/etc zien het gebeuren, maar nemen de verkeerde maatregelen, bouwen slechte e-varianten van hun succesauto’s en zeggen dan: zie je wel, niemand wil puur elektrisch rijden.

@tezla: dat bedoel ik precies, het is een spelletje. Dezelfde methode die olie-bedrijven voeren om onschuldig uit te zien en zo genaamd gelijk te krijgen.

Ach tezla, het is heel simpel. Als Audi een S6 e-tron uitbrengt met 85 kWh aan accu’s (425 km rijbereik), 0-100 tijd van 5 seconden, quattro, … Voor 100.000 euro, dan verkoopt dat ZIEK goed. Daar durf ik al mijn geld op te verwedden.

Nu ja, ik verwed al mijn geld al op TSLA hoor šŸ˜‰

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.