De verkoop van Audi’s ev-suv lijkt inmiddels aardig op gang te zijn gekomen.
Audi e-tron bij een ultra-snellader van Ionity

Een decente, grote, elektrische Audi met een elektrische aandrijflijn. Boven alle twijfel verheven en zeer comfortabel. Dat lijkt een aardig adequate karakterschets van de Audi e-tron te zijn. De auto is een wereldwijd succes, volgens Audi.

Dat moet worden gestaafd door de cijfers. In de eerst helft van 2020 heeft Audi over de hele wereld 17.641 e-trons geleverd, vergeleken met het voorgaande jaar is er sprake van een stijging van een ruime 86 procent. Die toename in geleverde auto’s is niet erg verwonderlijk, want de productiestart van de e-tron was niet geheel vrij van problemen.

Eens te meer wordt duidelijk dat in bepaalde markten elektrisch rijden nogal wordt gestimuleerd. Van alle in Noorwegen verkochte Audi’s is liefst 92 % een e-tron, IJsland heeft een e-tron-aandeel van 93 % en Zweden komt uit op 13 %. Dat laatste is nog altijd heel behoorlijk, gezien de hoge aanschafprijzen.

De Audi e-tron is er in twee uitvoeringen. De Audi e-tron 55 en de e-tron 50, de laatste heeft een wat kleiner accupakket en is relatief betaalbaarder. Verder is de Audi e-tron Sportback, met een lijnvoering die vagelijk aan een coupé doet denken, inmiddels leverbaar.

Het is het begin van heel veel meer elektrische, fluisterstille Audi’s.

Beeld: Audi e-tron bij een ultra-snellader van Ionity


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.