Schematische weergaven van het opladen van een VW e-Up
Het gaat om een voorzorgsmaatregel. De consequentie is evenwel het terugroepen van alle VW e-Up’s geproduceerd tot maart 2017. Veiligheid voor alles.

Het gaat om een lijmrand op de behuizing van het hoogvoltage accupakket. In niet alle gevallen zou de verlijming optimaal zijn aangebracht, wat mogelijk tot gevolg heeft dat er vocht binnendringt in het accupakket. Dat is een onwenselijke situatie, die het noodzakelijk maakt om alle exemplaren van de VW e-Up die zijn geproduceerd tot maart 2017 terug naar de werkplaats te halen. De terugroepactie heeft 93E2 als code gekregen. Het gaat om een totaal van 11.200 auto’s in Europa.

Er zijn geen gevallen bekend waarbij daadwerkelijk vocht in het accupakket is gekomen. Mocht dat onverhoopt toch gebeuren, dan zal er altijd een waarschuwingslampje op het dashboard gaan branden waardoor onwetend doorrijden niet mogelijk is. Voor het verhelpen van het probleem is het noodzakelijk om het accupakket te demonteren, dan kan de lijmrand opnieuw worden aangebracht. Naar verwachting moet een VW e-Up voor deze maatregel minimaal een dag in de werkplaats doorbrengen. (Via: kfz-betrieb.de)

Beeld: schematische weergaven van het opladen van een VW e-Up


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.