Nissan Leaf
Een elektrische rijder overweegt naar de Reclame Code Commissie te stappen.

Volgens Ton Schröer is de informatie die wordt gegeven over elektrisch rijden misleidend. Schröer doelt op de opgegeven range die men krijgt voorgeschoteld. Er zit vaak een groot verschil tussen de theorie en de praktijk en daarom overweegt de man om naar de Reclame Code Commissie te stappen, aldus PZC.

De man uit Zierikzee is overgestapt op volledig elektrisch rijden en is fan. Of de elektrische rijder een specifiek merk wil aanklagen bij de RCC is niet duidelijk. Ondanks het forse verschil in range, is Schröer een groot voorstander van elektrisch rijden.


Meer lezen over: , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

“Volgens Ton Schröer is de informatie die wordt gegeven over elektrisch rijden misleidend. Schröer doelt op de opgegeven range die men krijgt voorgeschoteld. ”

No shit Sherlock !
Werkt die kerel bij de Open Deur Universiteit of zo?

Dude, bij EV’s gebeurt precies het zelfde als bij ICE auto’s.

Je hebt de “marketing” uitspraak.
En je hebt “the real world”.

Voorbeeld Tesla Model S: Marketing: 500km range. Real-world: 400km. Is nu eenmal zo.

Vanuit Zierikzee moet ie het strand wel kunnen halen denk ik 😉

Witte ev kopen = minder airco aan = meer bereik?

Hetzelfde probleem dus als alle andere soorten voertuigen. Blijkbaar weten veel mensen nog altijd niet dat die cijfers niet realistisch zijn met de werkelijkheid. De Nissan Leaf 30kw heeft een bereik van 250km, werkelijkheid lag rond de 200km (wel wanneer je eco rijdt). Rij je normaal met airco, stadsverkeer, etc… mag je er nog een 50-tal km van je bereik afhalen.

Tip: Kijk nooit naar de cijfers in het boekje, ligt puur van je rechtervoet en de omstandigheden af.

Ligt aan de Europese testmethode, en niet aan de fabrikanten. In Amerika zijn de opgegeven getallen wel reeel, bv. Leaf 30 kwh: 107 mijl (171 km).

Dat neemt niet weg dat men met de realistische waarden zou kunnen adverteren.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.