Hervormd onder de Wanxiang Group zal A123 voornamelijk laag-voltage batterijen leveren aan onder andere BAE Systems, BMW, Daimler, Fisker, GM en SAIC.

Na hun faillissement is de ontwikkelaar en producent van nanofosfaat lithium-ijzer batterijen en systemen sinds januari in handen van de Wanxiang Group. Een goede stap, want het batterijsysteem voor de Chevrolet Spark EV werd met succes ge├»ntroduceerd. Echter, om verder te gaan moet de transportafdeling zich gaan richten op hun sterkste product: accu’s voor laag-voltage hybrides (12 en 48 Volt tegenover de 300-600 VDC systemen voor EV’s en plug-in hybrides).

A123 levert sinds 2010 vanuit hun hoofdkantoor in Michigan batterijsystemen voor klanten over de hele wereld. Zij commercialiseerden het nanofosfaat kathodemateriaal en heeft sterk bijgedragen aan de ontwikkeling in batterijmaterialen en -cellen. Om de technologie nog verder te ontwikkelen en commercialiseren zijn zij eerder dit jaar het ontwikkelingsmodel A123 Venture Technologies gestart.

De ervaring die Wanxiang heeft met lithium-ion batterijen voordat zij het Amerikaanse bedrijf overnamen zal bijdragen aan hun positie, met name in China. Het komende jaar zullen kennis en bronnen worden gedeeld met A123. (Via Green Car Congress)


Meer lezen over: ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.