Acceleratietijd van de Tesla Model S P100D is té bizar
Claims van fabrikanten zijn mooi, maar we worden pas echt nieuwsgierig als onafhankelijke partijen hun meetapparatuur aan een bepaald model hangen. Dat de acceleratietijd van de P100D zó bizar zou zijn, hadden we echter niet verwacht.

Het Amerikaanse Motor Trend houdt al sinds jaar en dag statistieken van auto’s bij en nu was de Model S P100D aan de beurt. We kunnen er lang of kort over uitweiden, maar het enige dat je hoeft te weten is dat de EV sneller is dan alle andere auto’s die ooit door MT zijn getest. En dan hebben we het dus ook over hypersporters als de LaFerrari.

De Model S P100D zetten op de sprint van 0 naar 96 km/u een alles verpulverende tijd neer van 2,28 seconden! Met name op de eerste meters pakt de Tesla een voorsprong op de concurrentie. Bij hogere snelheden komen auto’s als de LaFerrari, Porsche 918 Spyder en de McLaren P1 alsnog voorbij. Wel moeten we erbij vermelden dat de Model S met z’n 2.200+ kg natuurlijk aanzienlijk zwaarder is dan deze hypersporters.

Wellicht nog interessant om te vermelden: de P100D was ook van 0-48 km/u de snelste door Motor Trend geteste auto. De Porsche 911 Turbo S kwam overigens wel in buurt bij de Tesla. Laatstgenoemde zette een tijd neer van 0,87 seconde en de Porsche deed het in 0,92 seconde.

Er is trouwens nog meer “P100D”-nieuws. Tesla heeft aangegeven dat deze variant er op basis van de Model 3 niet gaat komen. De reden? De aanstaande Benjamin van het gamma is simpelweg te klein om alle techniek onder te kunnen brengen.


Meer lezen over: , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

V12 van een Ferrari vergelijken met dit. Staande start mag dan in het voordeel zijn van de tesla, zou voor geen goud ter wereld willen wisselen (mocht ik de keus hebben)

@boomhauwer: Een snelweg sprintje van 100 tot 200 zal de tesla toch van genoeg auto’s afleggen lijkt mij

@kennone: ik zei toch “staande start”…

@boomhauwer: Ja maar wilde ook ff een punt maken dat het na de staande start niet zo heel bijzonder meer is.

@kennone: klopt inderdaad. Maar het is hun key selling point als ze kunnen ze zeggen dat ze sneller zijn van 0-100 dan de heilige 3 Hèhè.!

@boomhauwer: Eerlijk is eerlijk, het is wel een prestatie hoor! Maar buiten dat zie ik zelde een Tesla harder dan 110kmh cruisen omdat anders de acceradius te klein word. Dus veel heb je er nog niet aan.

@kennone: Ik werd eind vorig jaar door een Tesla ingehaald op de autobahn terwijl ikzelf al +/- 210 reed..

@sr20det: dan geef je toch wat gas bij en haal je de Tesla weer in!!💪

@kennone: iedereen roept altijd dat een Tesla opeens niet meer vooruit zou gaan na 100km/u… Niet zo snel als een Laffe, nee, maar ‘ie zit sneller op de 200 dan de m5 en consorten

@poeperman: precies. 0 naar 100 sneller dan een hypercar. En daarna maakt het ook niet meer uit op onze snelwegjes maar wel als het dan moet sneller dan een rijke pappa die z’n kind weer is te laat op school brengt in z’n m5.

@poeperman: Ja maar die hebben ook een stuk minder vermogen..

@kennone: dat was zo toen de eerste generatie van de band rolde. De P85D deed toen zo’n 11.6 sec over de 100-200. Nu doet de P100D die sprint in minder dan 8 sec. Dus op dat vlak presteert hij nog als een BMW M5. Combineer die ultrasnelle 0-100 met een M5-waardige 100-200 en je kan met je GT-R beter wegblijven.

@petrolicious: wil ik nog wel eens zien Haha die p100d heeft 700pk ofzo? Een GTR met 700pk maakt gehakt van die iPad

@3246cm252kw: dat weet ik zo net nog niet hoor

@3246cm252kw:
Niet echt. Een 700pk (aan de achterwielen, is rond de 800 aan de krukas) GTR doet de kwartmijl in ongeveer 10.75 tot 10.9, de P100D in 10.5.

Het betere werk.

Zouden ze er andere banden onder gelegd hebben

Bragging rights. En dit keer binnen 2.5 seconden te bewijzen. Iets voor een kermis / attractiepark?

@fastforward: met zunne Tesla heb je je eigen achtbaan. Je hoeft niet meer naar een attractiepark 😉

Wel heel knap, een jaar of wat geleden bestond het hele merk niet. Alle concurrenten zijn van vroeg de vorige eeuw.

@flippiez06: opgericht in 2003, Roadster in 2008 op de markt gebracht, Model S in 2012. Toch iets meer dan een jaar… Maar knap, dat wel 🙂

@flippiez06: een jaar? Jij hebt een paar jaar onder een steen geleefd denk ik

Mooi! En dat voor een prijs waar de concurrentie alleen van kan dromen (en ik ook)….

Dit kan je niet anders dan knap noemen. Het is volkomen nutteloos om er zo’n zware en dure e-motor in te stoppen, maar de resultaten mogen er zijn.

@lekbak: als k jouw stelling doortrek is het ook nutteloos om een Porsche, Ferrari, Bugatti voor zo veel geld te produceren. Dat zijn over het algemeen ook wagens die meestal duur te maken zijn. Maar toch zie je dat er genoeg mensen zijn die eentje kopen. Zo niet waren de fabrikanten allang failliet.
Maar een nieuwe merk moet nu eenmaal een imago opbouwen. Afhankelijk van hun bedoelingen is dat sportiviteit, kwaliteit en veiligheid. İk heb er dan ook alle begrip voor dat Tesla een dergelijke marketing strategie volgt. Het legt namelijk geen windeieren, en de naam bekendheid blijft groeien.

@acizane80: een auto zoals een tesla heeft niet als doel hard accelereren. Dat is een luxewagen met als grote troef dat die elektrisch is en genoeg accu heeft om in de praktijk nuttig te zijn. Een dure e-motor maakt die auto alleen maar minder toegankelijk. Marketing technisch gezien is het inderdaad slim, maar het voegt helemaal niks toe aan de auto zelf.

@lekbak: als Tesla de Model S of X gebouwd had met een normale E-motor, en ze gingen van 0 tot 100 in 10 seconden, was het nooit zo’n hit geworden.

Tesla heeft heel goed begrepen dat mensen dit soort Powaaah “affengeil” vinden. Ik ken persoonlijk 2 mensen, trouwe Porsche-klanten, die een Panamera Turbo hebben laten staan voor een P90D-L, fully loaded, en ze vinden het helemaal geweldig. De auto’s doen niet voor elkaar onder qua sturen, de Tesla heeft meer mens- en bagagecapaciteit en dat ze geen diepe grom maken, daar zijn ze allang aan gewend. De acceleratie en de emoties die daarbij loskomen (hoooooly f*ck) zijn voldoende. 2 nieuwe Teslamieten erbij 😉
Don’t ask me, ask them.

Ps. ik zou het woord Teslamieten claimen als ik jouw was, ook al heb je het misschien niet zelf verzonnen. Je kan je 15-minutes of fame hebben dus go4it.

Stop nou eens met die onzin, niemand heeft er wat an.
Ik wil best geloven dat de elektrische auto een alternatief kan zijn voor een deel van de brandstof auto’s, maar dan moeten ze stoppen met deze ongein.

@robert110: dit gaat over de snelheid van de auto, niet over hoe milieuvriendelijk hij is….
Dat je er niet tegen kan dat elektrische autos snel zijn is oke, maar laat het voor je

@robert110: niemand heeft ook iets aan een 3 liter diesel of een benzinemotor met meer dan 50 pk.

Maar toch willen we het, omdat het lekker is. Net zoals dit. Want kom op, dit is toch bizar? Dit is toch een knap staaltje techniek? Iedereen die roept dat dit makkelijk is zou zelf zo’n auto moeten maken. Zodat ze zien dat het helemaal niet makkelijk is.

@nicolasr: dat is niet waar en dat weet je. Een dikke diesel verhoogt het comfort enorm.

Echter zoveel vermogen als in deze tesla voegt niks toe aan het comfort. Mede door het superieure karakter van een e-motor.

@nicolasr: Bedoel je niet 150pk? Want dan zou je een punt hebben. Maar met iets meer soepele trekkracht is lekker en met de gewichten van een E-klasse is een 180pk echt het minimum wat je wil hebben. Dat er dus markt is voor een 3.0 is te begrijpen. Noodzakelijk? Nee. Maar dat zijn 24 versnellingen op een fiets ook niet.

Slaat toch nergens meer op? Begrijp dat groter/sterkere batterij gelijk staat aan meer range, maar dit is mijne inziens lariekoekoek.

@st220: Is gewoon een technologische demonstratie. Niemand moet hem kopen. Een gewone 100D is dan ook een stuk goedkoper en komt nog iets verder en is snel zat.

@st220: Dan koop je de 100D. Zelfde batterij maar in 4,4 seconden en meer bereik. Ze verkopen goed die P100Ds, dus ze doen het toch goed. En dat voor 155.000 euro.

Niet echt te vergelijken, de Tesla heeft gelijk beschikking over het maximale koppel. Wel smerig snel, vraag mij af of de gewone bestuurder daar wel mee om kan gaan. Ik denk dat een F1 auto je dit niet nadoet.

@rufctr01: nee die hebben zelfs 2,5 seconden nodig, maar een tesla haalt dan weer geen 360 km/h.

@rufctr01: mn vader heeft nog nooit in een snelle auto gereden. Laatst had mn buurman een p90d als leenauto. Mn vader mochten een stukkie rijden en dat ging heel soepel

En dan te bedenken dat zo’n tesla waarschijnlijk gewoon dezelfde range heeft als zo’n oudewetse V12 met 100 liter tank.

@aarsgewei: Maar geen enkele beleving die tesla.

@bofkont: Moaw denk dat dat wel meevalt hoor, check het aantal filmpjes op youtube maar. Vergeet ook niet dat we hier een sedan aan het vergelijken zijn met supercars die het veelvuldige kosten.

Volgens Car and Driver doet een 918 er 2,2 seconden over. Test uit juli 2014

@galverink: Amerikaanse secondes daar heb je het al.

@rolov: alle seconden in het artikel zijn amerikaans…

Ik had met mijn Evo III al dat ik tijdens het loungen even zwart voor mijn ogen had, en dat ging echt minder snel dan dit..

@kennone: :S… Tijdens het loungen, really??

@davelepeef: Engels is best moeilijk voor veel mensen. Launch control is wel een optie maar lounge control nog niet echt. Misschien in het luxe segment?

@stephane8200: was een luxe auto 😜😭

@kennone: maar wel met een 4G63 ⛩🛋😉

@kennone: tijdens het loungen het zwart voor de ogen krijgen, gebeurt meestal door overmatig alcohol- of drugsgebruik

Ik zou zo graag eens een tabel zien met de 50-150km/h tijden van een aantal auto’s.. veel relevanter!

@hijman85: Totaal incorrect, 150 km/h mag je uitgezonderd Duitsland nergens in de wereld, 100km/h wel.

@hijman85: net zo relevant als 0-100. Want in het echte leven doe je dat ook nooit.

@kilum: doe jij in het echte leven geen 0-100?

@hijman85: daar zou de Tesla hoog eindigen. Achter een tractor sukkelend, met 60 a 70 op een provinciale weg en dan “ff inhalen” is niet minder als f*cking spectaculair en niets houd je bij. 911, M5, dikke AMG, ze houden de Tesla gewoon niet bij in zulke situaties.

…en daarna weer 2 uur aan de prik. Dááág….

@mijosu: informeer uzelf, zodat u geen onzin uitkraamt. Tesla is geen normale EV met lullige laadsnelheden.

U bent:
[ ] geschickt
[x] ongeschikt

Sicke tijden. Knap dat de techniek dat allemaal aankan.

Wie heeft zo’n ding en mag ik eens mee rijden?
Ik ben wel nieuwsgierig hoe snel dat nu werkelijk is.

Overigens heb ik al geen mopperen met een kleine 7 secondes.

Klopt het is bedelen, maar het lijkt mij wel eens gaaf.

@dedokter: trek een net pak aan, zet je intelligente bril op en ga proefrijden. Ik kan me niet voorstellen dat tesla geen vloot heeft voor dat soort dingen.

@lekbak: dat zou goed kunnen, maar ervaring van bestuurder zijn eigen auto is altijd anders dan een standaard verkoper. Lees eerlijker.

@dedokter: het gaat toch om jou ervaring?

@lekbak: Daarnaast wil je altijd wel een gesprek met een auto liefhebber 🙂

@lekbak: de leenautos bij tesla zijn p90d

Tesla: kopen voor het PVV kroegpraat, stemmen op GroenLinks…

@stuko: ik heb een Tesla en stem “midden-rechts”. Mijn kroegpraat: de PVV is het stompzinnigste dat we sinds lange tijd op politiek-niveau voorbij hebben zien komen…

Zo, heb ik eventjes je theorie naar de vaantjes geholpen. Geen dank.

@fijnkonijn: je hebt op ongeveer gereageerd die iets kritischs roept over Tesla in de comments.. Kom je wat te kort misschien 😉 ?

@stuko: het woord ‘iedereen’ ontbreekt nog, moest even mijn accu opladen om weer verder te kunnen 😉

@stuko: neuh ik ben ik een “lekker tegen haterz schoppen” bui. Heb een vrije dag, niets beters te doen, dus ik dacht: banzaaaaaiiiiiii

Ik reageer overigens ook op normale mensen. tvr1974 bijvoorbeeld vraagt iets over de remweg. Daar heb ik normaal op geantwoord.

@fijnkonijn: ik ben eigenlijk een Tesla fan. Maar in jouw furieuze bui kon je dat niet opmerken natuurlijk 😉 Ik vind bewonderenswaardig hoe zij elektrisch rijden cool hebben gemaakt. Imposante wagen, vette specs en met een hoog gadget gehalte.

@stuko: “Maar in jouw furieuze bui kon je dat niet opmerken natuurlijk”

Sorry. Heb bloed in m’n ogen. Last van offroad-rage. De hele wereld is tegen me. Must defend Tesla against the evil forces of critisism!

Leuk, maar na 100 vliegt de eerste beste M3 je al om de oren

@nopetrolnofun: op 80km wegen heb je er bij t stoplicht wat aan. Als dat echt t belangrijk ste is dan moet je deze maar kopen. Anders zou ik die 1-2 sec verliefd nemen en een lekkere 8/10/12 vol kopen en nog genoeg geld overhouden voor benzine. Daar heb ik veel meer lol aan denk.

@nopetrolnofun:
Onzin, de Tesla doet 0-200 in 10,5 seconden, een nieuwe M3 heeft daar 13,3 seconden voor nodig. Zelfs de 100-200 doet de Tesla dus nog een volle seconde sneller, waardoor opgeteld bij de volledige sprint, de Tesla tientallen meters voorsprong pakt.

Hè bah, ik kan menig tesla rijder al horen opscheppen. “Sneller dan een LaFerrari.” Een beetje autoliefhebber moet beter weten… ik geef steeds minder om die acceleratie tijden. Mede omdat heel het gamma steeds dichterbij elkaar komt. Tijdje terug was een 0-100 tijd van onder de 4 seconde nog speciaal. Nu weet ik niet waar ik moet beginnen! Gefeliciteerd hoor, Tesla.

@zion88: ind alsof je het verschil tussen 3,4 of 5 sec merkt als je niet instant van de ene in de andere auto stapt

@zion88: menig tesla rijder kent de laferrari niet…. dus waar maken we ons druk om.

Het zegt me weinig tot niks. Ik accelereer eigenlijk nooit vol van 0-100 km/u. Dit soort getallen is interessant voor pubers.
Het gevaarte weegt 2200 kg en daarom is hij al niet interessant.
Een paar keer vol vermogen vragen en je prutsaccu’s zijn leeg of het ding schiet in noodloop.
Het is een merk voor fiscale schrapers en linkse betweters. Niet voor autoliefhebbers. Next.

@kempenaer: Natuurlijk accelereer jij nooit vol met je fossiel. Dat maakt namelijk een BAK herrie en stank en waarschijnlijk ben je ook nog eens als de dood om je koppeling, versnellingsbak of je nog-niet-helemaal-warm-gereden motorblok om zeep te helpen.

Ik kan je verzekeren dat je het met een Tesla wél doet. Af en toe een keer omdat het kan, en aan elk rood licht als het moet. Keer op keer fun. Van je trieste commentaar over de lege accu weet je trouwens zelf wel dat die kant noch wal raakt. Ik heb heus nog nooit aan de kant gestaan.

Ik maak trouwens ook wel zélf uit of ik al dan niet een autoliefhebber ben, daar heb jij helemaal niks over in te brengen, dank u.

@kempenaer: wat een reactie…
Bij een Nissan GT-R vond iedereen het super indrukwekkend, maar bij Tesla overdrijven ze.
0-100 (stoplichten etc) kom je vaker tegen dan 150-200. Door zijn (laagliggend) gewicht heeft hij ook nog een goede baanligging. Roch niets mis met een zakensedan met supercar prestaties?

@kempenaer: Ik volg het forum van wereldwijde tesla bezitters en gezegd moet worden dat men echt uit v8/v10/v12 auto’s stappen en bijna allemaal zeggen nooit meer terug te gaan. Wat ik zelf grappig vind is dat sinds jaar en dag in de autowereld wordt gesproken over de 0-100 tijd, ook hier op autoblog. Nu een elektrische auto dit veel beter kan, stelt het ineens niks meer voor.. maar goed, je bent (nog) niet verplicht om elektrisch te rijden dus maak je niet druk. Wat voor blok heb jij in je auto? (Ik ben gewoon benieuwd wat de vergelijkingsmaatstaf is t.o.v. een elektrische aandrijflijn)

@kempenaer: hé, weer wat nieuws geleerd. Ik dacht altijd dat auto’s voorbij de 100.000 euro allemaal gereden werden door rechtse zelfverrijkers maar als het een Telsa is dan is het dus een linkse betweter.

@kempenaer:
28 keer achter elkaar een dragstrip afknallen is geen enkel probleem. Een GTR zou na 3 keer al tijd nodig hebben om de koppeling te laten afkoelen.Tot zover de feiten, terug naar de gefrusteerde onderbuik.
https://www.youtube.com/watch?v=hOj54sRI65k

Het knapste van Tesla is de hoge klant tevredenheid, allerlei mankementen worden snel en rigoureus opgelost.
Daar kunnen anderen zoals bv Audi ‘nee u bent de enige waarvan de remschijven kromtrekken’ nog een puntje aan zuigen.

@kobus1967: wees eerlijk, de klanten van tesla zijn over het algemeen ook wel een beetje blind verliefd.

Ik noem ze teslamieten. Ze geloven in het muskendom. Je kunt werkelijk geen enkel commentaar geven of ze hebben wel een weerwoord met vaak een vreselijk krom vergelijk.

Het toppunt is dat tesla fans graag de acceleratie vergelijken met een supercar. Maar als je later eens opmerkt dat ze op het eerste de beste circuit helemaal los gereden worden dan is dat opeens helemaal niet het doel van een tesla en kan je het niet vergelijken.

Ik heb groot respect voor het merk en ben blij dat ze de markt open hebben gebroken. Maar de fans verpesten het wel een beetje met hun blinde liefde.

@lekbak: moet je eens een nurburgring video bekijken. Aan het einde levert hij nog 10pk….

@lekbak: zijn de VAG fans ook niet blind verliefd? Ze denken dat Audi premium en dat de Golf toch het beste in zijn segment is.

@rufctr01: de VAG-haat maakt bij de meeste wel blind. Zelfs in artikelen over Tesla beginnen ze er over

@rufctr01: BMW volk is net zo blind verliefd. Grijpen elke gelegenheid aan om alles af te zeiken wat niet BMW is.

@lekbak: Alle anti-elektrische auto’s fanaten hebben dezelfde kromvergelijken. Lees de antwoorden er hier maar op na: De accu’s zijn direct leeg na een paar sprintjes, een Tesla heeft geen emotie, een brandstofmotor is veel beter, bla bla.

Wanneer gaan mensen beseffen dat auto’s niet alleen maar hobbywagens zijn? Auto’s zijn ook gewoon mobiliteit, van A naar B. Gisteren moest ik naar Groningen en eergisteren naar Limburg – vanuit de randstad. Ik zit dan niet te wachten op een V8 in het vooronder, maar gewoon alle comfort (navi, cruisecontrol, regensensor, etc) en een stil interieur zodat ik constant kan bellen. Dan is een Tesla perfect! Dat haal je makkelijk met de actieradius.

En veel Teslarijders hebben ook het gevoel dat ze met moderne techniek rondrijden ipv een achterhaalde brandstofmotor. Dat is een hele andere emotie (!) dan waar naar gezocht wordt op dit forum. Als ik al die negatieve reacties hier lees, denk ik dat iedereen hier ook liever een oude Nokia heeft dan een iPhone 7. Want die gaat tenminste een week mee!!

@lekbak: “Ik noem ze teslamieten. Ze geloven in het muskendom.”

Net als de Audi-, VW, BMW-, Subaru-, Honda- en Nissan-mieten dus (just to name a few). Elk met hun eigen *dom…

Ik geloof nergens in, maar het is een goede probleemloze auto, hun service is buitengewoon goed (mijn kontgat was al genoeg opgerekt bij Mercedes en Audi en Tesla respecteert mijn sterretje uhh portemonnee) dus tsja, ik heb geen enkele reden om ontevreden te zijn.
Sterker nog, ben voor de eerste maal in mijn leven een keertje echt enthousiast over een automerk, is het wéér niet goed…

Lieve groetjes,
Je grote teslamiet-vriend 🙂

Wedstrijdje wie er het eerst in Zuid-Frankrijk is 😉

@pexers: Dit! Oom van me heeft een P85D heel tof!! Maar hij blijft tussen de vrachtwagens in rijden om een beetje acceradius over te houden😂

@kennone: grappig, ik rijd altijd 130 140 in Frankrijk. Je oom “is doing it wrong”.

@pexers: al die verzuurde mensen hier stellen opeens dat 0 tot100 sprintjes niet meer relevant zijn, omdat je dat toch nooit doet in de praktijk. Wel, ik kan je vertellen, ik doe tig keer meer 0 tot 100 sprintjes dan 0 tot Zuid-Frankrijk sprintjes.

@humpyourdog: helemaal mee eenss!

Wedstrijdje pik meten meer is het niet, net of je de hele dag zo hard wil optrekken, er is meer dat autorijden leuk maakt, die paar honderdsten of seconden doen er niet toe, er gaat niets boven een dikke heerlijke atmosferische motor zoals die van een Ferrari of AMG, emotie!! iets wat elke tesla ontbeert!! klinisch saai emotieloos, auto rijden wordt er door gedegradeerd.

@bofkont: “iets wat elke tesla ontbeert!! klinisch saai emotieloos, auto rijden wordt er door gedegradeerd.”

Als je organen platgedrukt worden door de brute acceleratie, beleef je een emotioneel moment. Trust me.
En als je rustig en relaxed over s’lands straten zoeft, omdat je heel de dag hard gewerkt hebt en rust wil, je favoriete muziek niet verrabbezakt word door een motor die er doorheen brult, is dat ook positieve emotie.

Jouw definitie van auto-emotie is schijnbaar “lawaai en gebrul”. Geeft niks hoor…

@fijnkonijn: Heb ik al eens mogen meemaken, eerlijk is eerlijk, verrot snel, maar dat interesseert mij niet zo heel erg, zo’n tesla is te klinisch voelt niet natuurlijk aan.
Heeft niets met echt auto rijden te maken.
Maar ik begrijp je punt, als mobiliteitsoplossing zie ik er ook wel pluspunten in, file rijden met je liefhebbersauto is ook niet alles.

@bofkont:
Van 1900 tot 1925 had je drie keuzes betreft autorijden: elektrisch, benzine of stoom. Benzine ging overheersen en degradeerde het auto rijden juist tot slechts één keus.

Tesla heeft het elektrisch rijden weer teruggebracht en promoveert het auto rijden daarmee juist. Daar worden mensen fan van, “liefhebbers” wat je wil. Daarnaast heb je nog een miljoenmiljard benzine auto’s. Mooi toch? Iedereen zijn of haar meug.

Ik snap daarom nooit waarom de zelfverklaarde “echte” autoliefhebbers zoveel moeite hebben met Tesla…. Niemand verplicht je om er één te kopen en jouw BMW wordt er toch niet anders van?

@Rob: Goed punt Rob, zolang ik maar van mijn benzine auto mag genieten hoor je mij verder niet, maar dat is het punt juist, die eco maffia wil ons zo snel mogelijk eruit jagen.

@bofkont:
Paardrijden mag ook nog steeds 😉

Maar we zullen zien hoe het gaat uitpakken. Wie weet is de benzine motor wel snel verleden tijd, net als stoom in de jaren 20. Wie weet verdwijnt elektrisch rijden ook wel weer, net als in de jaren 20/30.
Één ding moet je niet doen en dat is korte termijn denkers zoals politici geloven. Heel leuk wat die lui allemaal voorspellen, maar voorspellingen kloppen nooit. Maar dan ook echt nooit.

@Rob: gelukkig maar, ze voorspellen dat het binnen nu en 10 jaar wel over kan zijn met de ice.

Ik hoef hem niet, ook niet gratis.

@ghost: geeft niet. Dan hebben anderen meer. Dank je.

Toch voelt het niet zo extreem aan door dat het zo lineair is.

Het blijft bijzonder maar ik krijg inmiddels een beetje dat Veyron gevoel, waar de nummers eindeloos worden herhaald.

Zal vast snel naar de 100 gaan maar vind van binnen er niet uitzien. Kijk uit naar april als ik mn 911 turbo s ga ophalen!

En wat is de remweg bij die snelheid? Want zag m volgens mij niet in dat artikel waar hardst remmende auto’s bijstonden.. lijkt mij toch wel belangrijk dat je ook hard wil kunnen remmen als je je vergelijkt met alle supercars..

@tvr1974: De braking-power van de Model S wordt door veel Auto-journalisten vergeleken met een BMW M5 en soortgelijke auto’s.

De Model S heeft aan elk wiel een 360mm disk met 4-zuiger Brembo’s. Daarbovenop heb je ook nog de rem-werking van de elektromotor en die, samen met de frictie-remmen, zorgen voor een zeer goede remwerking.

Een Tesla trekt op en remt als een beest.

@fijnkonijn: Maar het blijft saai.

Autorijden heeft ook nog iets met emotie te maken……..

@3246cm252kw: Als je organen platgedrukt worden door de brute acceleratie, beleef je een emotioneel moment. Trust me.

En als je rustig en relaxed over s’lands straten zoeft, omdat je heel de dag hard gewerkt hebt en rust wil, je favoriete muziek niet verrabbezakt word door een motor die er doorheen brult, is dat ook positieve emotie.

Jouw definitie van auto-emotie is schijnbaar “lawaai en gebrul”. Geeft niks hoor…

Ik heb liever een test hoe vaak ik vol kan acceleren in vergelijk met een snelle brandstof auto!

@willemveenstra: lijkt me een leuke test! En misschien ook iets van wie het snelste 2000km kan afleggen 🙂

Er moet toch war stuk gaan bij deze belasting

@mrrallycross: ja je Portmonee, want je consumeert banden “at an alarming rate” 🙂

On topic: vergeet niet dat een as slechts de helft van de power hoeft te leveren. Er is ook geen versnellingsbak. In elke elektromotor-unit (drive-unit genaamd) zitten slechts twee tandwielen. Dikke vette tandwielen met een berg smeervetlubrcatievloeistof d’r tussen.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.