Geen enorme verrassing, wel een zinvolle toevoeging aan het aanbod van elektrische bestelwagens.

Recentelijk kwam het bericht over de Opel Vivaro-e, de Citroën ë-Jumpy is, afgezien van wat andere typeplaatjes en merklogo’s, feitelijk één en dezelfde. Beide merken maken net als Peugeot en DS deel uit van de PSA Groep.

Enfin, de Citroën ë-Jumpy. Met de nodige puntjes op de e. Het busje is een vaste waarde, wanneer wordt gekozen voor elektrische aandrijving is een elektromotor aanwezig die goed is voor 100 kW (136 pk) en een koppel van 260 Nm. Opladen bij een publiek laadpunt gaat op drie fasen, met maximaal 11 kW. Bij een snellader kan 100 kW worden gehaald. Goed voor de inzetbaarheid, want de laadtijden blijven beperkt. Er is overigens keuze tussen een 50 kWh-accupakket, goed voor 230 kilometer rijbereik volgens de WLTP-norm en een 75 kWh-accupakket, wat garant staat voor een actieradius 330 kilometer volgens de WLTP-norm.

De topsnelheid is begrensd op een ruimhartige 130 km/u, ook in een meer energiezuinige rijmodus. De Citroën ë-Jumpy is er in drie lengtematen. Een radio met bluetooth, airconditioning en cruise control is altijd aanwezig.

De Citroën ë-Jumpy is er vanaf de tweede helft van 2020, tegen het einde van 2020 volgt de elektrische Jumper en in 2021 verschijnt de vernieuwde elektrische Berlingo. Het is niet lang wachten tot de elektrificatiegolf is gepasseerd en alle busjes van Citroën elektrisch zijn.


Meer lezen over: , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.