Nissan heeft de JUKE 1.5 dCi technisch verfijnd. Hierdoor is hij zuiniger en schoner.

Zakelijk rijders profiteren nu van 20 procent bijtelling. De gereduceerde CO2-uitstoot zorgt bovendien voor een lagere vanafprijs voor de Juke diesel van 20.990 euro.

Met de verbeterde 1.5 dCi-dieselmotor voldoet de Nissan JUKE aan de Euro 6-emissienorm van 2014. Dankzij vele aanpassingen, waaronder een geoptimaliseerde Eco-modus en een verbeterd start-stopsysteem, daalde de CO2-uitstoot van de Nissan JUKE 1.5 dCi met 15 g/km. Het gecombineerde brandstofverbruik is nu vastgesteld op 4,2 l/100 km met een bijbehorende CO2-uitstoot van 109 g/km. Daarmee voldoet de JUKE 1.5 dCi – tot 1 januari 2016 – aan de eisen voor de gereduceerde bijtelling van 20 procent bij zakelijk gebruik.

De lagere CO2-uitstoot gaat niet ten koste van de prestaties van de Nissan JUKE 1.5 dCi. Aanpassingen aan de handgeschakelde zesversnellingsbak en de turbocompressor zorgen voor een betere respons en meer trekkracht. De 1.5 dCi-motor levert een vermogen van 81 kW en een koppel van 260 Nm (+20 Nm).

De Nissan JUKE met de verbeterde 1.5 dCi-motor staat vanaf begin juli bij de Nederlandse Nissan-dealers. De prijzen van de Juke diesel beginnen bij 20.990 euro voor de zowel Visia- als de Business Edition-uitvoering. Daarmee is de Nissan JUKE 1.5 dCi ruim 2.000 euro lager geprijsd dan voorheen.

De aantrekkingskracht van de Nissan JUKE werd onlangs nog versterkt door de komst van de rijk uitgeruste Connect Edition, de sportieve Nismo-uitvoering en de exclusieve JUKE-R. Met een fiscaal aantrekkelijke dieselversie wordt Nissans positie in het populaire Crossover-segment nog verder versterkt. De benzine versie van de Juke is er al vanaf 19.490 euro.


Meer lezen over: , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.