CO2-race
Vijf van de zeven Europese autofabrikanten halen het CO2-doel van 2021 als zij op dezelfde voet door blijven gaan sinds de introductie van de wet in 2008.

Dit blijkt uit een onderzoek van Transport & Environment (T&E) naar de jaarlijkse vooruitgang van autofabrikanten in het reduceren van brandstofverbruik en CO2-uitstoot bij nieuwe auto’s. Volvo, Toyota, Peugeot-Citroën, Renault, Ford en Daimler zullen allemaal vroegtijdig het doel halen; Volkswagen en Nissan liggen op schema. Alleen Fiat en BMW moeten beter hun best doen om de CO2-uitstoot naar beneden te halen, anders lopen zij respectievelijk één en drie jaar achter.

Ook een aantal Aziatische autofabrikanten moeten er harder aan gaan trekken om hun doelen niet te overschrijden. Suzuki, Hyundai, Mazda en Honda werken samen om hun motoren 30 procent efficiënter te maken tegen 2020, maar hebben met het huidige tempo een paar jaar langer nodig.

De resultaten van het onderzoeken weerleggen claims van de Duitse auto-industrie dat de premium merken meer tijd nodig hebben om het CO2-doel van 95 gram per kilometer te halen. De data laat zien dat de mogelijkheid om de verbruiksstandaard te halen afhankelijk is van de juiste strategie; niet het type en formaat auto dat zij produceren.


Meer lezen over: , , , , , , , , , , , , ,

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Van Fiat begrijp ik het toch niet.
De reden om de TwinAir 2 cilinder motor te ontwikkelen was om ruimte te creeëren voor een hybrid elektromotor toevoeging tussen de motor en vernellingsbak.
Dat Fiat deze hybrid plannen nooit doorgevoerd heeft draagt bij aan bovenstaande.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.